tisdag, maj 01, 2007

42 respektive 78 dagar kvar

Dagen har varit väldigt lugn och skön. Legat och läst lite. Håller för närvarande på med Jean-Paul Sartre - Självporträtt. I söndags sträckläste jag David Lega - När inte armarna räcker till. Fantastisk bok! Skrattade så tårarna sprutade större delen av tiden. En fascinerande personlighet med en livsgnista utan dess like. Läs den! Det tar bara ett par timmar, men ger otroliga perspektiv på livet. L ä s den!

Har även läst igenom min resdagbok från Sydostasien-resan och Bosnien/Kroatien-resan från förra året. Idag är det 42 dagar kvar tills jag beger mig till staterna. 78 dagar kvar till Thailand. Underbart! Ska köpa en ny resdagbok. Har redan tittat ut en. Tycker om att ha en liten bok att ha med mig hela tiden där man kan skriva ner små iakttagelser och tankar som annars kanske hade fallit ur minnet. Har suttit och läst en hel del om Bolivia och Kuba. Båda drömresemål som jag hoppas få tillfälle att besöka om inte alltför många år. I Bolivia finns ett volontärprojekt jag fantiserat om länge nu. Hade jag inte kommit in på universitetet hade jag varit på Comunidad Inti Wara Yassi i Bolivias djungel i höstas. Arbeta med vilda djur som blivit tillfångatagna och vuxit upp i fångenskap och ofta också misshandlats. Leka med apor, kanske ta ett dopp i floden med puman Sonko eller varför inte promenera med en jaguar i koppel genom djungeln? Men det får vänta en stund. För närvarande hägrar ett premiärbesök i USA och ett kärt återseende av Thailand. Jag ska återvända till den ö som jag faktiskt fällde tårar då jag lämnade. Koh Tao.
Utsikt från dykskolan

Kan inte alla klassrum se ut så här?

Etiketter: ,

Bloggtoppen.se