tisdag, maj 01, 2007

Indisk mat och Boondock Saints

Har haft en toppenhelg. Jobbade 9-18 i fredags. Har aldrig insett hur sjukt mycket mjölk svenskarna dricker, men efter att ha jobbat i mejeriet en hel dag börjar man få en vag uppfattning. Träningsvärken i rygg och armar under både lördag och söndag var annars ganska bra ledtrådar. Åkte direkt till salsafesten. In på toaletten och byta om, sminka sig och sedan in på tricks-klassen som gick toppenbra. Inte lika akrobatiskt som tidigare så det var inte så läskigt den här gången. Åt medhavd middag; äcklig yoghurt, banan, brödbit och morot. Efter lite drygt 4 timmars salsadansande begav vi oss hemåt med värkande fötter. Kanonkväll som alltid!

I lördags kom Karin. Vi har tillbringat helgen med att prata, fika, shoppa, ligga i solen i Slottsskogen med varsin bok, prata, titta på film, prata, gå på bio, prata osv. Släpade även med henne på min salsalektion i söndags. Hon lyckades bli uppbjuden av en herre som jag tidigare upptäckt inte förstått innebörden av ordet nej. Så jag förklarade bryskt för honom att vi skulle gå varpå han såg lite snopen ut och för ett ögonblick förlorade sitt slemmiga, inställsamma leende. Jättekul att ha henne på besök! Introducerade henne för indisk mat och Boondock Saints. Båda verkade få godkänt.^^

På bio såg vi The Number 23 med Jim Carrey. Jag har alltid haft rätt svårt för den herren. Men jag tyckte han gjorde en fantastisk rollprestation i den här filmen. Första gången jag någonsin lyckats ta honom på allvar. Filmen var bra, jag gillade verkligen handlingen! Rekommenderas varmt.

Etiketter:

1 Comments:

Blogger D-C said...

Grejen med Carrey är väl egentligen att man inte ska ta honom på allvar! Han är kul i lagom mängder, men hans kroppskomik känns mest konstruerad för hormonstinna tonårskillar som gillar att se på Dirty Sanches och Jackass.
Dock blir man alltid lika förvånad då han faktiskt gör nåt utan att vrida käken ur led. Har du sett Eternal sunshine of the spotless mind?
/D, MJIEP!

3/5/07 17:25  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se