lördag, maj 26, 2007

Den klumpigaste elefant som någonsin trippat omkring i ett par högklackade sandaler

Mitt liv går i 240 km/h för närvarande känns det som. Det är en hel del att göra, men satan vad kul det är!

Igår var terminens sista salsafest på Falken. Hade vansinnigt roligt som vanligt. Dips och tricks-kursen var inte så avancerad utan det var mest lite dips man kan använda i socialdans. Roligt eftersom det var användbart, men inte riktigt lika utmanande som de tidigare när man verkligen trott att man ska bryta nacken när man provar. Linda och Danuta som jag brukar dansa med på Kåren kom förbi och jag tussade ihop dem med Markus. Trots att de inte lärt sig samma grundsteg följde de riktigt bra, jag är imponerad.

Dansade massor! Gabriela filmade mig under ett par turer. Hemskt att se sig själv på film, men nu har jag sett ett par saker som jag kan arbeta på. De högklackade, oh så läckra, dansskorna känns dock som ett oöverstigligt hinder för närvarande. I onsdags gick det helt okej att dansa i dem, men igår gick det inte alls. Fick byta till danssneakers efter bara tre danser. Intalar mig själv att det ska gå med tiden och jag pratade med en tjej efteråt som sa att det släpper efter ett tag. Men för närvarande känns det som att jag är den klumpigaste elefant som någonsin trippat omkring i ett par högklackade sandaler på ett dansgolv. Övning ger färdighet. Övning ger färdighet. Övning ger färdighet!

Etiketter: ,

6 Comments:

Blogger Lo said...

Danuta var bra tycker jag! men jag kände mig om ett totalt fiasko!! kunde inte ens höra takten och jag satt och hoppades att ingen skulle vilja bjuda upp mig! :) Du däremot är en suverän salsadansare med grym utstråling på dansgolvet!!!

27/5/07 12:04  
Blogger Lilith said...

Lo: Du var inte alls totalt fiasko, jag var imponerad av att du lyckades följa en viss herre som jag har svårt att följa. Du är dock inte den enda som har svårt att höra takten ibland. Tror det gäller att öva sig i att höra den eftersom salsamusiken är så annorlunda mot vanlig musik.
Tackar för komplimangen dock! Det är lite roligt faktiskt, för när jag är ute och dansar känner jag mig som en total newbie med noll koll, så det känns lite smått absurt att få en sådan kommentar.=) Vi ses på salsan ikväll!

27/5/07 14:13  
Anonymous Anonym said...

Övning ger verkligen färdighet!
Du kommer att snurra som en salsadrottning en dag! ;)

Kram/
Wanda - som tackar för en god middag

28/5/07 13:05  
Blogger Lilith said...

Om några år så ;)

Ingen orsak, du är välkommen fler gånger!

28/5/07 16:38  
Blogger D-C said...

Om du tycker att jag är kass på att kommentera så är de inte för att jag tycker du skriver dåligt eller för att jag är en segis, utan helt enkelt för att jag är ganska ointresserad av salsa, och du skriver minsannan en hel del om salsa! :)

29/5/07 15:32  
Blogger Lilith said...

Jag vet, det är absolut inget tvång att kommentera, blir bara glatt överraskad när jag väl får kommentarer.=)

10/6/07 21:48  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se