måndag, maj 21, 2007

Snurrar och snurrar och snurrar

Premiärtur i nya skorna igår. 1 timme och 40 minuter stod jag ut innan jag var tvungen att byta till danssneakers. Det är verkligen skillnad att dansa i klackar. Lektionen gick utan större problem. Socialdans däremot, var betydligt svårare. Att följa när man hela tiden måste tänka på balansen var lättare sagt än gjort. Men övning ger färdighet. Har övat i dem hemma idag. Snurrar och snurrar och snurrar. Försöker hitta balansen i snurrarna. Utan större framgång ska väl tilläggas.^^ Men så länge jag har roligt medan jag försöker så är jag nöjd!

Det blev totalt 15 timmar salsa förra veckan. Kommer bli betydligt färre den här veckan, vilket känns sådär. Å ena sidan blir man rätt trött i kroppen av att dansa flera timmar per dag. Men å andra sidan kliar det i min kropp idag när jag inte haft vare sig lektion eller varit på socialdans. Lite salsa-abstinens.

Imorgon: 1h lektion + socialdans
Onsdag: 1-2h lektion
Fredag: Salsafest på falken. Avslutning för säsongen!
Söndag: 1h lektion + socialdans
Borde i alla fall hinna med 10 timmar!

Etiketter:

4 Comments:

Blogger Lo said...

jag är grymt imponerad av din passion! jag tycker också det är härligt med salsa men jag fattar inte hur du hinner! :)

22/5/07 18:38  
Blogger Lilith said...

Lo: Vänta ett tag så kommer du också fastna ska du se. Har ju dock inte dansat så intensivt så länge, bara de senaste två veckorna som varit helt galna. Men sedan blir det ju långt sommaruppehåll när jag reser i flera veckor. Vi ses på Falken på fredag!

23/5/07 05:31  
Blogger D-C said...

Sarah; du är helt besatt!!

24/5/07 02:30  
Blogger Lilith said...

David: Jag är kanske det.^^

24/5/07 22:53  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se