torsdag, april 05, 2007

Reumatisk tant. Jepp, that's me.

Salsan igår var underbar, underbar, underbar! Vi var ett helt gäng från salsakursen som gick till Oceanen. Stötte även på Tove och Fabian, våra instruktörer. Men i sann Lilith-anda så fick jag en otroligt bra idé innan jag begav mig. Istället för, som planerat, ta med mina bekväma dansskor i en väska bestämde jag mig för att nu är det dags att lära sig det där med att dansa i högklackat. Hur svårt kan det vara liksom. Så jag tog mina mellandagsrea-fynd med smala klackar som jag använt en gång tidigare. Det var kanske inte dagens klyftigaste beslut. Istället för att prova med klackar under en timmes lektion valde jag att prova under tre timmars fridans i mycket högre tempo än vi vanligtvis dansar i.

Första halvtimmen var det vingligt, jag halkade, snubblade och höll stenhårt i den jag dansade med för att inte fara i golvet när de började snurra mig. Sedan började jag vänja mig och dansade på för fullt. Men i slutet på kvällen började fötterna bulta något förskräckligt. Pratade med Tove om det och hon höll med om att det kanske inte var det allra bästa första tillfället att prova att dansa i klackar.^^

Dansade inte bara med folk ur kursen utan även med två andra. En äldre herre som var jättehäftig att dansa med. Han förde jättetydligt och hade en väldigt speciell stil på sin dans. Dansade även med en av killarna från kursen över oss. Hade jätteroligt, för det är sådan otrolig skillnad på att dansa med sådana som verkligen kan föra. Fick till och med beröm på slutet av den sistnämnda.=)

När jag väl kom hem och tog av mig stövlarna tog det ungefär 1 minut innan de svullnat upp och blivit illröda. Går följaktligen som en reumatisk tant idag, men det är det värt! Har haltat runt och städat hela dagen. Dammat överallt. Så nu är det jättefint här. Men nu ska jag halta vidare och fika med Anna!

Etiketter: , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har börjat använda så kallade "party-feet" varje gång när jag går ut nu. Har du testat sånna? Mina funkar faktiskt riktigt bra mot onda fötter. =D

5/4/07 21:59  
Blogger Lilith said...

Jag har ett par sådana i mina andra stövlar med klackar. Funkade sådär, fast det dåliga resultat kan bero på att jag placerade den ena snett så jag fick snarare ondare än vanligt i ena foten.^^ Men kanske ska skaffa ett par och ha i de här stövlarna också.:D

5/4/07 22:04  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se