onsdag, april 04, 2007

"Dumma Crall!"

Låg ute i allrummet och pluggade i Hermans sällskap. Vaknade nyss ensam av ett sms. Lagboken som huvudkudde och en av sidorna fastklistrad på kinden. Var visst lite trött.

Var ju hos frisören idag. Tycker om att gå till frisören för jag tycker om att bli pillad i håret. Den här tjejen var dock lite hårdhänt. Jag är inte håröm för fem öre, men nu känns det som hela min hårbotten blivit misshandlad. Gick därifrån med lite mindre burr, lite slingor och 790 kr fattigare. Satan! Blev det så mycket. Jisses. Klippning och slingor gick på 490 vilket är helt okej. Sedan lurade de på mig en hårinpackning för 300 kr också. Eller lurade på och lurade på. Jag råkade nämna att min strax är slut. Kanske eventuellt att jag ville ha tips om en ny.^^

Fick födelsedagspresent i förskott av söta Johanna idag. En fin vinkaraff. Så nu måste jag börja drick vin. När jag tog upp den ur kartongen utbrister jag "Nämen här var det ju godis". Varpå Johannas blick plötsligt mörknar och hon sammanbitet säger "Dumma Crall". Dumma Crall? Jo, det visade sig att pojkvännen hade norpat en del av godiset. Skrattade länge och väl åt det. Mig gör det inget, men hennes reaktion var så söt.

Show-Anna försöker ta död på mig eller något. Precis innan hon rusade iväg efter föreläsningen idag ropar hon på mig, frågar om jag ska vara kvar i Göteborg över påsk och när jag svarar ja säger hon bara att det är bra för att hon tänkt stråla samman med mig en sväng med ett finurligt leende på läpparna. Jag förgås av nyfikenhet.

Precis som hon skriver gick för övrigt juridiken förvånansvärt bra idag. Vi fick till och med beröm för att vi "kommit in i tänket och sitter och kastar paragrafer omkring oss på juristspråk". Riktigt kul!

Nej, nu är det dags att piffa till sig lite inför utgången med salsagruppen ikväll. Livet leker!

Etiketter:

Bloggtoppen.se