onsdag, januari 31, 2007

I made it!

Vi satt i Sprängis och käkade lunch när det började viskas om att några hämtat ut sina tentor. Alla vid bordet stelnade till i kroppen. De flesta av oss tappade aptiten och man såg ångesten ta kontroll. Det var verkligen en så vidrig tenta. Patrik och jag rusade upp och hämtade ut tentorna. Stod och stampade otåligt i kön, medan hon kontrollerade leg och plockade fram kuvertet. Signerade fort som sjutton, släppte alla saker och slet upp kuvertet. Bläddrar febrilt igenom papprena. Ingen bokstav någonstans. Varken G eller U. Händerna skakade. Så man var tvungen att räkna ihop poängen som de däremot märkt ut. 9 var G. Jag slutade räkna när jag kom till 10. Jag klarade det! Kontrollräknade senare. Fick 13. I och för sig var max 18, men känns väldigt bra ändå!

Patrik och jag var ju tvungna att rusa vidare till Chalmers för sista halvan av alkoholhanteringsutbildingen. Promenerade i rask takt bort till vagnen. Skrattade, skuttade, kramades, pratade i munnen på varandra hela vägen. Kände för att skrika rakt ut av lycka, vilket jag sa högt. Varpå Patrik lägger av ett riktigt vårskrik á Ronja. Skrämde halvt slag på ett sällskap framför oss. Men det såg ut som att de ursäktade oss när de vände sig om och såg oss skratta så vi blev tårögda. Är SÅ glad!

Och nu ska jag iväg på salsa. Kommer somna med ett leende på läpparna ikväll!

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Härligt bruden!!! :)
Jag klarade mig oxå. :D

Kram/
Banana

31/1/07 20:13  
Blogger L said...

Grattis!

31/1/07 21:07  
Blogger D-C said...

GRATTIS! Du är en smart människa! :)

31/1/07 23:09  
Blogger Micke said...

Grattis!

1/2/07 09:19  
Anonymous Anonym said...

Grattis :-)

1/2/07 12:16  
Blogger Deja said...

grattis!!

1/2/07 19:55  
Blogger Lilith said...

Tack så mycket =)

3/2/07 12:30  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se