söndag, januari 28, 2007

Träning, kraschlandning, 25-års fest och 90-tals-nostalgi

Tränade med Johanna igår för första gången på nästan två månader. Behöver jag säga att jag har en ohygglig träningsvärk idag?^^ Det bästa var att mitt tidigare kort inte gått ut, som jag trodde, så jag behövde inte köpa nytt. Måste dock lägga upp ett träningsschema. Det var alldeles för ostrukturerat så passet kändes inte effektivt. Men skönt att trötta ut musklerna lite. Knät tog självklart stryk. Jag får skylla mig själv som gör uppehåll i träningen.

Mötte Deja på stationen när hon kom. Började promenera mot vagnen. Snubblar i sann Lilith-anda på i n g e n t i n g och kraschlandar på knäna. Så jag har numera ett väldigt svullet, blålila knä med skrubbsår på.

Vi tog oss en väldigt snabb shoppingrunda precis innan affärerna stängde. Lyckades fynda ett par skor för 100 kr. Alldeles lagom pris. Samt nya träningsbyxor (de tidigare är trots allt fem år gamla), en topp och lite underkläder. Har inte mycket tålamod till shopping, men när det tar en halvtimme att fynda så mycket på rean så är det helt okej med mig.

På kvällen begav vi oss till Frölunda. 25-års fest hos en kursare. Kalaskul! Pratade om klimatförändringar, marxism och genusperspektiv för att bara nämna några ämnen. En bit in på kvällen urartade det hela till en 90-tals-nostalgi-tripp. Absolute music från 90-talet snurrades i spelaren och vi sjöng med till Spice Girls, Shaggy och Oasis.

Idag lunchade på Italienska skafferiet innan Deja skulle åka hem. Beställde mat och dricka. Fick vår dricka och satte oss ner. Pratade bort en halvtimme innan vi började fundera på vart maten tagit vägen. Jag gick och frågade hur det gick med maten eftersom vi väntat i en halvtimme. Killen i kassan såg helt bestört ut och rusade ut i köket. 30 sekunder senare stod maten på bordet. Kan inte påstå att jag var imponerad av den dock. Stället däremot, är urmysigt! Går jag dit fler gånger, håller jag mig nog till kaffet och låter bli maten helt enkelt.

Efter 24 timmar i Göteborg återvände Deja till nordligare breddgrader. Hoppas att hennes nästa besök blir lite längre.^^

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

"Pratade om klimatförändringar, marxism och genusperspektiv.."

Ni på GU vet hur man festar ni!

29/1/07 09:53  
Blogger Lilith said...

Hahaha, we sure do!

29/1/07 10:01  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se