söndag, juni 18, 2006

Sojamjölk

Har funderat på att prova det länge men aldrig kommit mig för. Igår köpte jag dock ett paket och här sitter jag nu med ett stort glas framför mig. Det är...inte alls som jag förväntade mig. Trodde att det antingen skulle vara jätteäckligt eller kanongott. Men jag kan inte bestämma mig.

Det luktar rätt vidrigt och ser ut som gammal gulaktig sur mjölk. Tar en liten försiktig klunk och känner hur en söt sval vätska rinner ner i strupen på mig. Känner efter hur det smakar och får förnimningar av vaniljsås. Det smakar som väldigt tunn och slät vaniljsås. Godis helt enkelt. Tar en till klunk. Fortfarande gott. Smakar på tungan som smakar så härligt sött. Ska sedan svepa hela glaset och börjar kväljas. För kan du föreställa dig att dricka ett helt glas vaniljsås? Det är gott i små mängder. Men usch så vidrigt att dricka rakt av. Alldeles för sött. Frågan är om det blir bättre eller sämre till mat? Det får vi undersöka imorgon.

För övrigt kan jag tillägga att man blev väldigt törstig av den så nu sitter jag och hinkar i mig både vatten och juice. Slutledning: Sojamjölk var nog inget för mig.
Bloggtoppen.se