tisdag, juni 30, 2009

Nästa gång...

Jag trivs jättebra på mitt jobb. Men vissa dagar slås man av det absurda... Häromdagen ägnade jag 1½ timme åt att reda ut tovor. Jaha, tänker ni, so what? Jo, det var så att en kvinna hade blivit uppspöad av sin sambo och han tyckte att det var lämpligt att släpa omkring henne i håret. Detta resulterar efter ett tags släpande och dragande i att allt hår sitter som en stenhård kaka på huvudet. Den kakan redde jag ut. Varje gång jag var tvungen att dra lite bad jag om ursäkt, för jag förstod att det var tvunget att göra ont eftersom hela hennes hårbotten var som ett blåmärke. Ingen fara, svarade hon. En halv flaska balsam, en penna och kramp i fingrarna var vad som behövdes för att reda ut allt. En stor mängd av hennes hår låg i vasken och hon hade nu flera kala fläckar. Hennes reaktion var: "Det gick ju jättebra, vi behövde ju inte klippa loss den. Det här ska jag nog försöka med nästa gång."

Etiketter:

2 Comments:

Blogger D-C said...

= C

2/7/09 11:37  
Anonymous Malin Sofia said...

Hej! Vad gör du lördagen den 15 augusti? Jag skulle nämligen vilja bjuda dig på sommarens största bloggfest i Stockholm. Vi kommer att tillbringa kvällen på Restaurang Mynchen, och äta, dansa, mingla.....festen kostar 470 kronor och då ingår italiensk buffé, välkomstdrink, valfri drink, kaffe och vin till maten. Dessutom får alla med sig en läcker goodiebag med sig hem. ;) I min blogg under kategorin Bloggträff finns all info om festen, från delar av gästlistan till bilder från festvåningen och praktiska fakta. Första gänget (dom som anmälde sig redan i våras) har haft deadline för betalningen, men din deadline skulle bli sista juli. Du kan anmäla en kompis också, förutsatt att hon eller han är över 18. Egen blogg är inte nödvändigt. Bloggarna kommer från hela Sverige, så räkna med att knyta nya kontakter. Hoppas du hör av dig! Kram, Malin

5/7/09 17:56  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se