måndag, juni 22, 2009

Cykel!

Idag var jag klar tidigare än vanligt inför jobbet. Så tjugo i sex började jag promenera ut till Mölndal. Det var faktiskt förvånansvärt skönt, solen sken och det var hyfsat lugnt ute. Jobbade ett väldigt stressigt och bitvis tungt pass. Bland annat försov sig en av de andra så vi var två skötare på alla patienter, hade ett x-vak + 2 ECT-patienter som skulle upp till centraloperation. Gissa hur slut jag var när dagen nåt sitt slut.

Började promenera in till stan och stannade på vägen i ett par cykelaffärer. Satan vad dyrt det är med cyklar! När jag kom till Korsvägen kände jag mig smått rådvill. Men jag hoppade på femman ut till Backaplan, gick på Sportex och Sportson. I slutändan hamnade jag dock på Biltema. Hittade en cykel där som inte ruinerade mig totalt. Köpte den, gick ut ur affären, hoppade upp...och insåg att det var tre år sedan jag satt på en cykel. Balansen var inte den bästa till en början. När jag nådde helvetesbron insåg jag hur dumt det var att göra detta på tom mage. Skam den som ger sig, när jag nådde toppen hade jag drabbats av tunnelseende men jag gick inte ett steg! Cyklade till Netto och handlade. Åkte hem och slängde ihop en omelett som jag utsvultet slängde i mig. Nu sitter jag här och är så trött så ögonen går i kors. Men imorrn ska det upp och jobbas igen!

Etiketter:

2 Comments:

Blogger Godot said...

Grattis till den nya cykeln! :)
Jooo, Helvetesbron är inte att leka med! Inte nog med att den är brant och seg - det blåser ALLTID motvind!

Kram!

/Show-Anna

23/6/09 09:43  
Blogger Lilith said...

Tack gumman! Jo, jag märkte allt att det var motvind! Kram

24/6/09 05:40  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se