fredag, juni 19, 2009

Dagens ris och ros

Dagens ris går till SGS och motiveras med det faktum att de är kassa på att underhålla tvättstugan (bland mycket annat). Tvättmaskinerna och torkskåpen var säkert VÄLDIGT hightech 1963 när de sattes in, men jag är ledsen att behöva säga det - they suck! Idag när jag skulle tvätta gick ena tvättmaskinen sönder. Det tog mig 20 minuter att få ut min tvätt ur den eftersom den gått i någon form av baklås. När jag sedan ska hänga allt på tork...gissa om torkskåpet funkar? Du har rätt, det var kaputt!

Dagens ros går till garderobiären på Henriksberg som hittade mitt kortfack som jag hade förlagt och gav mig det tillsammans med min jacka när kvällen var slut. Det bästa av allt var att jag inte ens hade hunnit upptäcka att det var borta ännu. Människor som honom förtjänar ett tjog rosor!

Etiketter:

Bloggtoppen.se