måndag, april 13, 2009

Helgnjutning

Väldigt härlig helg!
Fredag: David kom över på middag och lämnade av födelsedagspresenter (grymt snygga kuddar som passar perfekt in i min kuddhög). Väldigt trevligt. Avslutade kvällen med att skriva, något jag inte gjort på många år. Mer avslappnande än jag mindes det.

Lördag: Föräldrar på besök. Gick mot förmodan bra. Laxlunch, fika i Guldhedstornet, bilsightseeing och uppborrande av min lampa (som fortfarande inte är klar dock, hade nämligen självklart köpt fel delar på classes, så kontakten passar inte i uttaget. Så nu måste jag alltså tillbaka, köpa ytterligare en del, klippa av den gamla och koppla in den nya istället för min nuvarande provisoriska lösning där kabeln hänger ner över sängen.). Efter det blev det häng hos Tove framför tv'n med pastasallad, påskgodis, ögonbrynsplockning, youtubande och löjligt mycket snack.

Söndag: Vårdejt med Pia i Slottsskogen. Låg på en filt under en annan filt och filosoferade. Lunch på Bönor och Bagels. Sedan inhandling av Halloumi till grillningen hos Andrea och Kristian som blev jättelyckad. God mat, fantastiskt sällskap, och i slutändan fastnade vi ett gäng och kollade på salsadvd och sedan Departed.

Allt som allt, precis en sådan helg jag behövde!

Etiketter: ,

Bloggtoppen.se