fredag, april 03, 2009

Singelmiddag

Sjuhundrade inlägget. Jösses, inte riktigt vad jag hade tänkt när jag påbörjade den här bloggen.

Ikväll är det i alla fall dags för en singelmiddag. Ska bli spännande. Vadan detta? Jo, jag var på födelsedagskalas hemma hos David och träffade där en tjej som precis som jag är väldigt singel. Under festen började vi prata och Show-Anna kom och joinade samtalet. Och som alla andra eviga singlar som sedan finner en livspartner så hade hon självklart många visdomsord att dela med sig av. Jag tror det var där nånstans som L och jag klickade när vi fick en föreläsning om att man inte ska leta efter det man vill ha, utan det man behöver. Väldigt fina ord, men ganska ointressanta. Men så kom det helt plötsligt något intressant ur Annas mun. Hon började berätta om en singelmiddag hon hade anordnat och både jag och L vaknade till och lyssnade noga. Då Anna var så positiv till det hela och hade så trevliga saker att berätta om det bestämde L och jag oss på fläcken för att anordna en tillsammans. Sagt och gjort, ikväll är vi tolv personer som ska ses på Mañana för singelmiddag. Får se hur det går. Tack för inspirationen Anna!

Etiketter:

2 Comments:

Blogger D-C said...

Ni heterosar har det bra ibland.
Lycka till!

3/4/09 17:53  
Blogger MissPain said...

"Man ska inte leta efter det man vill ha, utan det man behöver"

SJUKT BRA SAGT I MUST SAY!

7/4/09 14:55  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se