torsdag, april 02, 2009

Må bra-filmer från 80-talet

Eftersom de tillbringar nätterna med vägarbete precis utanför mitt fönster så ägnar jag nätterna åt att titta på film. Av någon anledning kommer maskinerna vid 22-tiden varje kväll och sedan håller de på lååångt in på nätterna. Det låter rätt mycket när man skär upp asfalt och gräver upp marken med hjälp av grävskopor och crap. Följaktligen har jag inte fått sova senaste veckan. Och inte tycks de bli klara any time soon heller.

I natt blev det Days of thunder med Tom Cruise. Så bra film. Det gjordes väldigt många må bra-filmer på 80-talet. Detta är en av dem.
Att kolla på den gjorde mig sugen på att se den nya The fast get furious. Älskade ettan, överlevde tvåan, orkade inte ens bry mig om att se trean, men nu är karaktärerna som man förälskade sig i under den första filmer tillbaka. New model, original parts - låter bra!

Etiketter: , ,

2 Comments:

Anonymous Lars said...

Va ?! Gjordes Days of thunder på 80-talet alltså ? Det trodde jag inte. Tiden går så fort när man har roligt. Och som en kompis lade till på det slitna uttrycket: när man har tråkigt också. =)

3/4/09 15:53  
Blogger Lilith said...

Jaja din besserwisser, den gjordes 1990, men den stöptes dock i de välbeprövade 80-talsformarna för konceptet är detsamma.

4/4/09 13:57  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se