söndag, mars 01, 2009

Hyresgästföreningen

Vet att det var ett bra tag sedan jag skrev nu igen, men skärmen till min dator dog. På en laptop. Men nu har jag en ny fin liten sak efter lite urvalshjälp från Fedja.

Kan börja med att skriva om något jag fick i brevlådan häromdagen. Ett kuvert från hyresgästföreningen samt en lapp som var påhäftad. På lappen stod följande:
"Hej!
Jag har sökt dig vid ett flertal tillfällen för att informera om medlemskap i Hyresgästföreningen men Du har inte varit anträffbar. Läs gärna bifogad informationsbroschyr. När Du bestämt Dig för att bli medlem fyller Du i medlemsansökan och skickar in i bifogat svarskuvert.
Med vänlig hälsning
Ove Bengtsson
Tel ************"
Jag hakade upp mig lite på formuleringen "När du bestämt Dig för att bli medlem...". Rätt kaxigt ändå, att förutsätta att jag kommer att gå med. Men kanske är Hyresgästföreningen så populär så de kan ta för givet att alla självklart vill gå med, vad vet jag.

Etiketter:

2 Comments:

Blogger D-C said...

Hyresgästföreningen, vilka blodiglar,tror jag betalade 50 spänn varje månad för medlemskapet innan jag gick ur, men hyresbolaget har höjt hyran med 40 - 60 spänn varje år ändå oavsett min medverkan.

3/3/09 23:26  
Blogger Lilith said...

Exakt! Förstår inte varför människor lägger pengar på sådant.

5/3/09 17:44  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se