tisdag, november 04, 2008

Tjejutspökningsmys

Har haft en väldigt trevlig helg. I fredags ringde Anna och väckte mig med budet att vi borde flytta vår lilla date från kvart i ett tills om tjugofem minuter. Yrvaket sa jag ja, klev ur sängen, i kläderna, borstade tänderna och gick ner till henne i bilen. Åkte ut till Sisjön och promenerade runt sjön. Väldigt trevligt och skönt. Sedan for vi ut till Backa där Anna lagade grymt god lunch: Pasta med vitlökskesogrönsaksröra till.
Från Anna hem till mig med mellanlandning på Clas Olson. Där väntade Sofie. Det blev promenad till Focus med tillhörande inhandling, glassprovsmakning hos Tove och sedan hem till mig. Tittade på One tree hill, snackade skit och åt en liten middag. Gjorde oss iordning för utgång, gick gemensamt till hållplatsen och skildes åt för att åka åt varsitt håll. Jag tog mig in till stan för ett glas vin med Kit. Tanken var att vi skulle träffa annat folk än salsafolk. Gick till Vasastan, ganska säkra på att inget salsafolk skulle vara där. Kommer in och ser ett par bekanta salsaansikten. Efter ett par glas vin var där säkerligen tio bekanta salsamänniskor där. Vi gav upp och tänkte att ska det ändå vara såhär kan vi lika gärna gå till Tranquilo och fuldansa. Väl där finns det ännu fler välbekanta ansikten och efter en stund kommer även gänget från Vasastan dit. Hade galet trevligt, men hela syftet med att träffa annat folk gick ju om intet.^^

Lördagen ägnade jag åt städning, bakning och allmän förberedelse inför kvällen. Kvällen var det nämligen Tjejutspökningsmys hos mig som förfest till Falkens Halloweensalsa. Väldigt trevligt. Många tjejer, mycket prat och skratt, mycket smink, hår och kläder. När jag kom hem på natten efter Falken låg hårspray-lukten tjock i luften. Roligt att träffa bara tjejerna en sväng, ofta prioriterar man ju att lära känna killar för det är de man får danser av, men nu var det all girls night fram till Falken i alla fall. Halloweensalsa var också underhållande. Jag gick som pirat men plockade av mig ögonlappen ganska snart. Även svärdet rök när killarna tittade skräckslaget på det när de bjöd upp mig.^^ Grym kväll!

Söndagen blev det scones och te med klasskompisar hos Show-Anna. Väldigt trevligt. Bra initiativ från hennes sida!

Etiketter: , ,

Bloggtoppen.se