tisdag, november 18, 2008

Tantvarning

Jag var hemma hos Andrea och åt för någon vecka sedan. Efter maten slog vi oss ner vid tv:n och slötittade. Andrea började prata om att hon var sugen på att börja sticka och det hela slutade med att hon lurade med mig till en garnbutik som låg ett kvarter ifrån henne. Andrea tog ut pengar på vägen dit. Jag lät bli eftersom jag inte tänkte köpa något och om jag skulle bli frestad räknade jag kallt med att de inte skulle ta kort. Självklart tog de kort, självklart var damen som jobbade i butiken den mest genomtrevliga och hjälpsamma personal jag träffat på på länge och självklart blev jag sugen på lite höstpyssel. Så jag gick därifrån med ett gäng garnnystan, stickor samt mönster till en sjal som jag ska sticka. Väl hemma hos Andrea satte vi igång med stor entusiasm. Vi höll på väldigt intensivt och hann titta på både Tvdoctors, Efterlyst och Insider innan jag insåg att jag var tvungen att bege mig hemåt. Det var avslappnande att sticka, men både jag och Andrea blev smått tvångsmässiga och kunde knappt lägga ifrån oss stickningen så jag vet inte hur avslappnande det blev på det stora hela. Dagen efter hade jag träningsvärk i fingrarna. I fingrarna. Fascinerande. Tog fram stickningen hemma ett par gånger, men tröttnade ganska omedelbart eftersom det hänger två katter i stickningen. Idag fick jag dock ett trevligt sms med tantvarning på:
"Vill du komma till mig och sticka ikväll? Kram!"
Självklart vill jag det!^^

Etiketter:

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har också börjat sticka! Men det är mest för tt jag ska sluta riva bort mina nagelband. ^^

18/11/08 12:05  
Blogger D-C said...

Haha, det här är ju helt underbart!

Det verkar generellt som att det är på modet att vara tant, kolla bara på alla tantklänningar som säljs.

Alla hantverk och konstformer kan om man vill bli väldigt meditativa. Gillar ju själv att pyssla med film och måla, men även jag har funderat på stickning. Blir det gubbvarning då eller blir även jag tanta? Kanske ska jag fråga Marit Bergman om jag får låna någon av hennes småblommiga klänningar!

19/11/08 12:34  
Blogger MissPain said...

Haha, det är ju kul som fan å sticka!!! :D lycka till ;)

20/11/08 11:58  
Blogger kattenjansson said...

Coolt, jag tror jag hittat min nästa obsession. Tack för tant-tipset.
Mer Tantkraft 2009 :P

30/12/08 21:55  
Anonymous Anonym said...

Visst är det underbart att bli tant?

28/1/09 00:03  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se