söndag, april 01, 2007

"Respect the cock, tame the cunt"

Mysig, lugn helg. Har städat, rensat avlopp (ingen trevlig upplevelse men nu är det gjort), tvättat, installerat skrivaren jag fick i höstas, pluggat och suttit ute på balkongen och njutit i solen hela dagarna. Första gången på länge som jag inte haft någonting planerat inför en helg. Det behövdes känns det som. Har umgåtts med Cajsa rätt mycket i helgen. Igår pluggade jag på balkongen medan hon var huslig och planterade om blommor. På kvällen såg vi Magnolia med Tom Cruise. Därav titeln.^^

Just det, lyckades dra igång brandlarmet i sann Lilith-anda när jag lagade mat igår. Lagade god GI-mat, men använde gjutjärnspanna eftersom alla andra stekpannor var spårlöst försvunna. Olja, hög värme och sedan på med lök och paprika. Resultat - rök i överflöd. Det började tjuta så in utav bara helvete. Slet upp alla fönster och dörrar och drog igång fläkten. Eftersom det inte slutade tjuta var jag tvungen att lokalisera var ljudet kom från. Upp och vingla och slita ner den. Petade ur batteriet, men likförbannat tjöt den. Till slut fick jag dock tyst på den. Nu vet vi i alla fall att den fungerar. Och maten blev god trots ståhejet. Cajsa kom ut i köket och fnissade åt mig. Det gjorde hon rätt i.^^

Såg reprisen av Grey's anatomy idag. Missade det i onsdags. Är så sugen på att införskaffa fler dvd's med serien. Ett av klippen som berört mig mest under seriens gång:



Veckan som kommer:
- Tisdag: Börjar ny salsakurs
- Onsdag: Klipptid. Utgång till Oceanen med folk från salsakursen.
- Fredag: Födelsedag med besök av mamma, syster och systerdöttrar
- Lördag: Finaste vännen Sofie kommer på besök

Etiketter: , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Så det är sådant här du sitter och gråter för hemma!
Har sett sporadiskt på det, dog han?
/David

1/4/07 22:46  
Blogger Lilith said...

Jepp, akta dig så jag inte tvingar dig att se första säsongen på dvd :P
Ja, han dog, i en ännu mer hjärtslitande scen.

1/4/07 23:01  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se