tisdag, april 03, 2007

Höftföring

Började ju ny salsakurs idag. Inte riktigt lika skoj som de andra lektionerna, men det kan bero på att jag fick börja från allra första början igen. Något som är lite annorlunda är vilken vikt de lägger vid detaljer. Här är det stenhårt med höftföring, axelrörelser och armföring på en gång. Jag hade vissa problem för det visar sig att jag har haft fel höftföring i en av grundrörelserna. Svårt att lära om. Men de som inte dansat tidigare hade ju jättesvårt att få ihop det när de knappt hade koll på fötterna. Tycker det är att gå ut lite för hårt på en nybörjarkurs. Kan ju faktiskt skrämma iväg en del nybörjare och det vore väl tråkigt. Men det är jäkligt lärorikt för mig. Så jag har stått och övat höftföring framför spegeln. Ser inte riktigt klokt ut, men det är nyttigt.^^

Har suttit med några av övningsuppgifterna i juridiken nu ikväll. Har antagligen svarat fel som vanligt, men den här gången var det inte lika frustrerande som tidigare. Hittade lagarna snabbare och det kändes inte helt omöjligt. Vänta bara, kommer tillbaka nedslagen efter genomgången av uppgifterna imorgon. Trots att jag inte gillar att ha fel så tycker jag ändå att det är kul. Känns väldigt konstigt. Men jag ska inte klaga när jag nu ändå tycker det är intressant!

Klipptid imorgon. Bli av med lite av burret. Kommer antagligen bara toppa. Är för feg för att klippa kort. Men det finns en anledning. Så fort jag har hår som är kortare än till axlarna börjar folk fråga om jag och min mamma är systrar. I n t e kul! Följaktligen behåller jag det långa håret ett tag till.

Etiketter: ,

2 Comments:

Blogger Deja said...

men ingen i GBG känner din mamma så du kan ju klippa dig kortare :P

4/4/07 12:54  
Blogger Lilith said...

Även om ingen känner mamma kvarstår det faktum att jag liknar henne i kort hår :P

4/4/07 16:40  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se