torsdag, mars 08, 2007

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Ida! Skriv sex underliga/egendomliga saker om dig själv, ange också dessa regler. Välj sex nya bloggare som du utmanar, och ange deras namn på din blogg. Berätta för dem att de blivit utmanade och be dem läsa mer i din blogg.

1. Jag har varit och är fortfarande i viss mån en riktig bokmal. När jag var liten plöjde jag gärna en Wahlströms-bok om dagen. När mamma inte längre hade råd att köpa in böcker i den takt jag läste och bibliotekets ungdomsavdelning hade gåtts igenom gick jag över till att läsa mammas böcker, som hon själv inte hade läst. Tur var väl det. Annars kanske hon hade opponerat sig när jag som 8-åring läste Hästarnas dal av Jean M. Auel.

2. Som liten tyckte jag inte om pannkakor, sylt eller saft. Pannkakor lärde jag mig efter många år att äta. Sylt och saft har jag fortfarande väldigt svårt för.

3. Jag tycker kroppkakor är gott. På det onyttigaste viset man rimligtvis kan äta dem. Stekta. Med smält smör över. Behöver jag nämna att jag inte kan minnas när jag sist åt det?

4. Fram till för bara ett par år sedan var jag blyg. Väldigt blyg. Inte charmigt blyg. Utan ohyggligt blyg. Detta har förändrats väldigt mycket de senaste två åren. Dock blir jag fortfarande kallsvettig när jag träffar flera nya människor på en gång.

5. En gång i tiden hade jag gröna fingrar. Jag kunde rädda vilken blomma som helst. Blommor mamma fick och höll på att ta död på återupplivade jag. Hade hela rummet fullt med blommor. Den egenskapen försvann någonstans längs vägen. Numera har jag en garderobsblomma på mitt rum. En av pinnarna är gul. De andra är svartfläckiga och skrynkliga.

6. Jag är en väldigt, väldigt envis människa, MEN jag har noll tålamod. Det är en ytterst opraktisk kombination av egenskaper. Har dock blivit bättre på tålamod-biten på senaste tiden. Eller så kanske man kan tolka det som att jag blivit mer envis?^^

Jag utmanar: David, Karin, Deja, Show-Anna, Hannah och Johanna.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det ante mig...
Jag visste väl att jag skulle åka på den här förr eller senare. ;)

/Wanda

8/3/07 22:38  
Blogger Lilith said...

Haha, svårt att undvika ^^ Jag trodde jag hade klarat mig, men icke!

8/3/07 22:39  
Blogger D-C said...

mmm, du är oxe va? Oxar är envisa, fastspikade i marken är vad ni e!

8/3/07 23:30  
Blogger Lilith said...

De är säkert väldigt envisa. Jag är dock vädur.^^

8/3/07 23:35  
Blogger Micke said...

Blyg envis bokmal utan tålamod. Passar som beskrivning av mig också...

9/3/07 19:36  
Anonymous Anonym said...

Det är sjukt jobbigt att skriva sådana sär saker om sig själv. =)

10/3/07 18:22  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se