torsdag, mars 08, 2007

Peppar, peppar

Vilken dag! Gillar stress på många sätt, även om det blir jobbigt i längden. Men ett fullspäckat schema är ganska trevligt. Började dagen med att beställa datorn som jag länkat till tidigare. Detta följdes av en väldigt frustrerande föreläsning på tre timmar. Föreläsaren som jag tyckte var en av de bästa förra terminen gör mig mer besviken för varje föreläsning. Idag tog dock priset. Kom återigen in på Freud, vilket händer alldeles för ofta på den här utbildningen, men idag gick han lite för långt. Visst, snubben hade många nytänkande idéer som blev starten till många av dagens teoribildningar. Men man måste faktiskt omvärdera lite när de är från 1800-talet!

Lunch med Kickbox-Anna. Ten2ten's fantastiska salladsbuffé blev det. 35 kr för en stor kartong sallad som man komponerar själv från deras buffé.

PPU-möte (Personlig professionell utveckling). Intressanta diskussioner kring det väldigt inspirerande studiebesöket förra veckan. En handledare som lyckades misstolka min kritik mot hans handledning som kritik mot gruppens diskussion. Fråga mig inte hur.

Ner till Samfaks bibliotek och plugga med Show-Anna. Systemteori för hela slanten. Helt okej bok. Blev utslängda vid fyra då de stängde. Gick till Kåren där jag upptäckte Julia och Joel på kårordförandens kontor. Fastnade där och tjötade. Gick och handlade fika i egenskap av kassör, till Byrå6-mötet.

Byrå6-möte. 2½ timme! Fick ut häften på 5-6 sidor som vi gick igenom under mötet. Killen har visioner. Vi fick en hel del gjort i alla fall. Ska till Ikea och inventarieshoppa med Julia nästa vecka.=) Efter mötet gick Patrik och jag och tog en matbit innan jag pallrade mig hem.

Kommer innanför dörren och möter Cajsa. "Läget?" "Sådär, har fått halsfluss." Varpå jag hoppade 2 meter bakåt. Men hon går på penicillin nu. Peppar, peppar.
Bloggtoppen.se