måndag, januari 29, 2007

Stalker-varning

Två föreläsningar idag. En som var riktigt intressant. Utvecklingspsykologi. Om tonåren. "Den värsta utvecklingskris människan går igenom".

Efteråt hade jag sällskap med Johanna som ville ha smakråd i skoaffären. På väg in på Wedins mötte jag Ulrika och Melvin, kusinens fru och barn. Blev faktiskt glad över att se dem och lekte till och med med Melvin. Jag som brukar stelna till och bli tystlåten när jag träffar släktingar. Kul när det släpper och känns lite naturligt. Blev inga skor för Johanna.

Vi har fått i uppgift att göra en observation av en familj. Man ska studera dem i cirka en kvart och skriva ner allting. Imorgon ska vi ha gruppmöte så då måste jag vara klar med min och eftersom Deja var här i helgen har det inte blivit av att jag gjort den tidigare. Så today was the day. Kom fram till att McDonalds var enklast, men var orolig för att det inte skulle finnas några familjer där. Det är ju trots allt vardagskväll. M e n! Jag bor precis vid Scandinavium så jag gick ju till McDonalds där. Och det råkar vara så att Frölunda spelar ikväll. Jag kom en timme innan matchen började. Där var miljoner med ungar som sprang omkring och familjer överallt. Hade problem att välja. Satt där i lite drygt en halvtimme. Vid bordet bredvid mig satte sig en man och en pojke på ca 7 år, antar att det var far och son men man vet aldrig. De utbytte inte ett ord från det de satte sig tills jag reste mig och gick, en halvtimme senare. Fanns inte så mycket att skriva om dem, men likväl intressant.^^

Valde till slut en familj. Började anteckna för fullt. Innan jag insåg att det kanske såg lite misstänkt ut när man sitter på ett fullsatt McDonalds, där alla stressäter för att lämna plats till alla som köar till borden, med ett anteckningsblock i högsta hugg, skrivandes i rasande fart utan att ägna maten på brickan en blick ens. Speciellt inte som jag satt med ansiktet riktat mot samma bord hela tiden. När jag inte vred lite på huvudet och lutade mig närmare för att höra vad som sades, vill säga. Lite stalker-varning. Hade nog inte blivit någon bra stalker dock.^^
Bloggtoppen.se