torsdag, oktober 15, 2009

Student även nästa år?

Eftersom marknaden ser ut som den gör när vi tar examen har många av oss börjat fundera på lösningar för att säkra vår försörjning till våren. Följaktligen är det många i min klass som sökt till universitetet även nästa år. Jag är egentligen inte särskilt sugen på att plugga mer. 3 ½ år känns lagom och en paus nu hade varit trevligt. Men idag, sista anmälningsdagen föll jag så till föga och sökte följande kurser:
- Spanska, praktisk spanska
- Samtal med unga om sexualitet och relationer I
- Grundkurs i psykologi
- Psykisk ohälsa och psykiska funktionshinder i ett socialt perspektiv
- Intervju- och samtalsmetodik I
Spanskan lockar mest för den vill jag verkligen läsa. De andra kurserna är, även om jag självklart tycker att ämnena är intressanta, mer förståndiga val som jag kan ha nytta av i mitt yrkesliv. Men jag är inte direkt motiverad att vara förståndig för närvarande. Är så skoltrött, så om jag måste plugga så får det nog bli något som jag faktiskt är sugen på att läsa. Vi får väl se vad som händer, kanske sker det ett mirakel och samtliga 160 av oss blir erbjudna jobb.^^

Etiketter: ,

Bloggtoppen.se