torsdag, juni 19, 2008

Cykeljakt

Jag letar ju med ljus och lykta efter en cykel för att det skulle vara så mycket lättare, för att inte säga billigare, att ta sig till jobbet. Har suttit på blocket i evigheter och ringt och mailat folk, men alla cyklar är sålda när jag väl kommer fram. Men så i söndags fick jag tag på säljaren av en billig cykel som dessutom var väldigt fräsch. Fick lov att komma och titta på den på måndagen efter jobbet. Så när jag begav mig från jobbet i måndags eftermiddag ringde jag och frågade vart personen bodde
Säljare: Johanneberg.
Jag: Jaha, vart på Johanneberg?
S: Viktor Rydbergsgatan.
J: Vilket nr?
S: Viktor Rydbergsgatan.
J: Ja, men vilket nummer?
S: Viktor Rydbergsgatan.
J: Ja, men vilket nummer på Viktor Rydbergsgatan?
S: Ja.
Det var lite problem med kommunikationen och de av er som känner mig vet att tålamod inte är min starkaste sida alla gånger. Till slut lyckades hon dock klämma ur sig numret. Jag frågade för säkerhets skull ett par gånger till om det var det numret på Viktor Rydbergsgatan. Yes, det stämde. För att komma dit sa hon att jag skulle åka Eklandagatan upp och sedan ta till höger in på Viktor Rydbergsgata och sedan var det inte långt. Trots att jag upprepade gånger sa att jag åkte kollektivt trodde hon att jag åkte bil. Men jag tog helt sonika bussen till Bergsprängaregatan och promenerade sedan.

Efter att ha promenerat i gott och väl tjugo minuter, haltande, på dålig fot och allt, messade jag henne och frågade om hon verkligen menat det numret på Viktor Rydbergsgatan. Jajamen, hon stod utanför och väntade. Kom till slut till det numret och där stod ingen och väntade. Messade återigen och frågade om det var det numret på Viktor Rydbergsgatan. Hon ringde upp men samtalet bröts. Hon ringde upp igen och samtalet bröts. Efter många om och men kom det fram att hon inte alls bodde på Viktor Rydbergsgatan utan på Richertsgatan. Så det var bara att halta backen upp.

Möttes av henne och hon förde mig till baksidan av byggnaden för att visa cykeln. Cykeln hon låste upp för mig var inte samma som på bilden i annonsen, inte samma färg och ungefär två storlekar för liten för mig. Dessutom ville hon ha mer pengar för denna gamla skabbiga sak än den snygga i annonsen. Efter en spydig kommentar om att akta sig för hur man marknadsför de saker man försöker sälja gick jag därifrån. Stolpskott till människa. Det ska tydligen vara omöjligt att få tag på en cykel till ett bra pris.

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sicken hagga! Stryk skulle hon ha!
*morr*

/Wanda

19/6/08 09:43  
Blogger Sarah Carlsson said...

Attans va drygt!! Tuur att det inte var jag som var du då! *känner hur det koookar* Hur kan man bara?? *grrrrrr

19/6/08 22:55  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se