tisdag, april 01, 2008

Naturlig och säker

För närvarande läser vi en kurs som ska förbereda oss inför praktiken i höst. Därför är samtalsövningar en stor del av kursen. Igår hade vi vår andra samtalsövning. Det går lättare, första gången kände jag mig helt lost och fick smärre panik för att jag inte lyckades vidare bra. Jag tror det var fler som kände lika bra. Igår gick det bättre, var lite stakig i början men kom sedan in i ett flow och det kändes helt okej.
Elisabeth i min grupp verkade lika osäker som jag var inför min omgång. Jag frågade vad hon ville jobba med i framtiden, vilket visade sig vara äldrevård, och föreslog ett fall utifrån det. Hon fick ta på sig rollen som biståndshandläggare och hon klarade det galant. Hon slog alla med häpna då hon kändes fullständigt naturlig och säker i sin roll. Fantastiskt att se! Hoppas bara att man själv hittar sin naturliga roll. Det kommer nog förr eller senare.

Etiketter: ,

11 Comments:

Blogger D-C said...

Om det nu verkligen finns en naturlig roll för en? För mig som tvekar så känns det bara korkat att sitta och låtsas vara kurator när jag kanske inte vill bli kurator.

1/4/08 18:43  
Anonymous Anonym said...

I'm sorry sweetie but I must :-)
Att känna sig stakig är nytt för mig .-P Betyder det att man känner sig som en kuk? (ursäkta franskan)

2/4/08 00:22  
Anonymous Anonym said...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN! :)

Puss & kram/
Annapanna

6/4/08 15:05  
Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

7/4/08 00:43  
Anonymous Anonym said...

Hej!
Jag är i Gbg nu!
Kom till Sticky imorgon runt kl. 23 vettja :D
Reunion. Du är allt lite nyfiken!

11/4/08 22:21  
Blogger Lilith said...

David: Varför låtsas du vara kurator då? Be att få vara samtalsledare under ett möte med något där du skulle kunna tänka dig jobba.

Philip: Det är ett ord i min värld, så det så.

Anna: Thanks darling!=)

Anonym: Gah! Vem är det?? Jag är sjukt nyfiken, men jag kan inte komma till Sticky, är ledan bortlovad. Berätta vem du är annars går jag i bitar av nyfikenhet!

12/4/08 00:34  
Anonymous Anonym said...

Now where would the fun in that be, I wonder?

12/4/08 14:57  
Blogger Lilith said...

Hur ska jag annars få veta vem det är??^^

12/4/08 16:14  
Anonymous Anonym said...

Det finns bara ett sätt, det är sant. Och nu lär du aldrig få reda på det! :)

12/4/08 16:38  
Blogger Lilith said...

Muttrar.

14/4/08 08:04  
Blogger D-C said...

Vi tog nog på oss många olika sorters roller, men alla roller utgick ju mer eller mindre från cirkulära samtal eftersom det var det vi övade på.

14/4/08 18:18  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se