tisdag, april 22, 2008

Jademassage

Idag var jag och min mentorelev på jademassage. På deras hemsida kan man läsa följande: "Vår massage baseras på en unik kombination av: infravärme, akupressur och kiropraktik och fokuserar framförallt på din rygg. Massagen är både tuff och avslappnande, men framförallt välgörande och väldigt skön."
Första fem minuterna var riktigt obekväma, men sedan blev det behagligt. Dock förstod jag inte konceptet med avslappnande massage och ett "fettförbränningsbälte" som kombination. Bältet är alltså ett sånt där som man ser på tv-shop som ger ifrån sig en massa små elektriska stötar så att magmusklerna drar ihop sig. Kombinera oregelbundna elektriska impulser med varma jadestenar som masserar? Men jag är villig att prova på det mesta när jag inte står för kostnaden.^^
Sedan gick vi till Café Nöller och åt tillsammans. Trevlig avslutning på dagen.

Just nu sitter jag hemma och irriterar mig på att jag inte sparat mina telefonkontakter på SIM-kortet. Följaktligen måste jag förhand föra över alla kontakter till min nya telefon. Har alltså äntligen skaffat en ny istället för det nyckfulla slitna åbäket som inte längre behagar visa till exempel missade samtal. Den nya är fin!

Etiketter:

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du vet väl att det finns en funktion som heter något i stil med "kopiera telefonbok till/från SIM-kort"?

23/4/08 20:00  
Blogger Lilith said...

Micke: Självklart, jag la bara över alla kontakter en och en för nöjes skull. Nej, i min gamla telefon finns funktionen "kopiera telefonbok till telefon" men inte till SIM-kort. Annars hade det ju varit ett välkommet alternativ.=)

24/4/08 10:34  
Blogger Lo said...

låter hur skumt som helst, varma jadestenar... haha. man kan tjäna pengar på det mesta antar jag..

30/4/08 11:31  
Blogger Lilith said...

Lo: Låter skummare än vad det är, för jadestenarna är del av typ någon sorts massagebrits som man ligger på. Så det är inte en person som masserar en utan britsen gör hela jobbet.

30/4/08 12:44  
Blogger Unknown said...

Hej! Ledsen att jag inte klargjorde tydligt varför man har bältet på magen! Det är elektroterapi och används mycket inom sjukvården för att stimulera muskler, få igång blodflödet,mjuka upp stela partier osv. Stress sitter ofta i magpartiet, den hjälper mot inflammationer, magkatarr osv. Många som kommer hit är stressade... Där är poängen! Hoppas du tyckte det var skönt! Tack för att du skriver om oss. Jobbar på Mandorla ;-)

19/5/09 16:40  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se