söndag, oktober 28, 2007

En vän

Jag har en vän. En vän som är som ingen annan. Ni känner henne under det stående epitetet Thaibox-Anna. Detta har hon fått till följd av sin passion och dedikation till thaiboxningen. Men det är bara en av alla de komponenter som tillsammans bildar Anna. Det finns så många fler:

Med glödande ord försöker hon förändra världen, en dikt i sänder.

Som den kreativa kock hon är skulle hon kunna förmå vilken inbiten köttätare som helst att njuta av en vegansk måltid.

Många är de föreläsare som förundrats över de frågor hennes skarpa intellekt prövat dem med.

Ett engagemang i sitt jobb som hade gjort många avundsjuka.

Tidsoptimist utan dess like som trots detta alltid är at the top of her game.

Dessa och många fler är de ting som definierar Anna. Men främst av allt är Anna en vän. En fantastisk vän som gör allt för sina nära. En vän att skratta med. En vän att gråta med. En vän som sparkar en i ändan när man behöver det. En vän som kan driva en till vansinne i en diskussion med sin principfasthet. En vän som inspirerar med sin sanslösa självdicsiplin, men samtidigt får en att känna sig mänsklig när man någon gång upptäcker att hon fallit för frestelsen i form av naturgodis. En vän man ler åt när hennes hungertrumpenhet gör sig hörd. En vän som har lärt mig alltför många saker för att nämna här. Viktigast av alla dessa är det faktum att hon lärt mig mer om vilken sorts vän jag vill vara.

Denna kvinna ska nu göra något som många människor aldrig vågar. Fr två och en halv månads tid lämnar hon allt det välbekanta och trygga här hemma. Lämnar studier, familj och vänner för att följa en dröm. Hon beger sig till Thailand för att två gånger om dagen utöva sin passion tills fläckarna dansar framför ögonen. Hon besitter ett otroligt mod som vågar testa sin vingar på det här sättet. Hon inspirerar mig och många andra. Blott tjugo år gammal har hon redan utvecklats till denna fantastiska person. Det här är bara början. Anna är ämnad för stordåd.

Jag är stolt över dig, Anna. Jag kommer sakna dig innerligt. Följ din dröm! Vi kommer alla finnas kvar här när du återvänder.

Kärlek
Sarah

Etiketter: ,

6 Comments:

Blogger D-C said...

Hade gärna följt med i Annas resväska, men det får bli en annan gång!
:)

29/10/07 13:19  
Anonymous Anonym said...

oj wow, tack så jättemycket, dina ord värmer mig och din närvaro lyser upp min tillvaro! jag är grymt stolt som har dig som vän med, du är helt fantastisk!

29/10/07 13:26  
Anonymous Anonym said...

men jag skickade ju en kommentar innan, var tog den vägen?? tack i alla fall för fina ord, din komplimang om trygghet som du gav mig häromdan är nog den finste jag har fått någonsin..., tills ditt blogginlägg! tack så jättemycket och jag är stolt över att vara din vän för du är en så fantastisk människa!

29/10/07 22:54  
Blogger Godot said...

Åååååååh, vad underbart vackert skrivet! :)

Krampåregumman!

/Din andra Anna

1/11/07 17:46  
Blogger la linda said...

väldigt fint skrivet, du verkar vara en fin vän du också!! resor är otorligt utvecklande och verkligen något man bör ägna sig åt i den mån man kan. det är nyttigt att se något annat och lämna tryggheten för det som lockar någonstans därute. hoppas hon får en lyckad resa!!

10/11/07 14:15  
Blogger Lilith said...

David: Jag tror det är ett helt gäng som gladeligen hade krypit ner i hennes resväska.^^

Anna: Tack så mycket.=) Njut nu av resan allt du bara kan!

Andra Anna: Tack.=)

La Linda: Jag håller helt med dig. Jag tror att resor är något av det mest utvecklande man kan ta sig för. Kul att du läser och kommenterar!

15/11/07 08:27  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se