lördag, januari 13, 2007

Burrrdjöööö

Söker man på lagerarbetare på kappahl i göteborg kommer man tydligen till min blogg. Där ser man.

Har varit hos Anna på studydate idag. Snygg lägenhet och söt katt. Samma envisa hemtenta dock. Har läst och läst och läst och läst. Mängder av gubbar: Marx, Weber, Durkheim, Foucault, Giddens, Habermas, Parsons och Bourdieu. Vi hade en föreläsare som äääälskade Bourdieu. Hon tog varje tillfälle hon fick att nämna Bourdieu. Ibland undrar man vad den där Burrrdjöööö, som hon betonade det, gjort med den kvinnan.

På vägen hem från Anna upptäckte jag att det är lördag. Folk på vagnen var uppklädda till tänderna och klirrade med systempåsarna. I min värld kunde det lika gärna varit måndag.

Förresten, senaste korridorsnytt. Det ska tydligen införskaffas ett korridorsmarsvin. Du läste rätt, k o r r i d o r s m a r s v i n.

4 Comments:

Blogger Lilith said...

Lak: Det frågade jag mig också ^^ Men det är Herman som tänkt skaffa den så den blir väl mest hans. Den går dock under benämningen korridorsmarsvinet trots att den inte ens är införskaffad än :D

13/1/07 23:46  
Blogger Deja said...

du, om den saken tänker gå lös så lär ju inte jag komma på besök så lätt...jaaa...jag är rädd för marsvin också :p

14/1/07 12:49  
Blogger Lilith said...

Deja: Haha, inte sjutton ska den gå lös. Då blir den väl ihjältrampad direkt eller försvinner. Nej, kanadensaren får minsann fixa en bur!

14/1/07 22:27  
Blogger Lilith said...

Deja: Haha, inte sjutton ska den gå lös. Då blir den väl ihjältrampad direkt eller försvinner. Nej, kanadensaren får minsann fixa en bur!

14/1/07 22:27  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se