fredag, januari 12, 2007

Framkallande av dåligt morgonhumör

Jag hatar att duscha på morgonen. Jag ska skriva ett inlägg och förklara varför någon gång. I normalfall har jag ett rätt bra morgonhumör. Men måste jag duscha på morgonen går det utför. Blir genast på sämre humör. Idag var inget undantag. För att förvärra situationen lite extra lyckades jag idag med något för första gången sedan jag flyttade in i korridoren. Jag duschade, klädde på mig, borstade tänderna och gjorde mig i ordning innan jag upptäckte att badrumsdörren var olåst. Tack och lov så är Herman som jag delar badrummet med kvar i Kanada.

Noll sömn i natt. Kroppen var så trött att jag inte orkade öppna ögonen, men tankarna gick i dubbel hastighet. Funderar på om det är för att min kropp inte är van vid allt koffein jag häller i mig. Känns för ögonblicket som om huvuddelen av min kost består av kaffe och energidryck. Just det, måste ut i köket och hämta energidrycken jag ska packa ner. Packa, sminka och pallra sig ut till vagnen är det som gäller nu. På't igen bara!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tycker lite synd om dig. Det är riktigt skönt att mina år på Chalmers är slut, även om jag aldrig behövde vare sig kaffe eller energidryck för att klara tentorna. Fast en burk cola dopade jag mig nog med någon gång... Lycka till med skrivandet!

12/1/07 13:26  
Blogger Lilith said...

Micke: Det är ju självförvållat så det finns ingen anledning att tycka synd om mig. Men tack ändå!:D Vad läste du på Chalmers då? Personligen vill jag inte att studierna ska ta slut. Bara den här jäkla veckan. Nästa kurs SKA jag läsa kurslitteraturen på. Annars får ni straffa mig virtuellt.
Du är en sådan där äckelpigg människa som aldrig blir trött trots sömnbrist och alldeles för mycket stress? Eller också en sådan som ser till att inte vänta till sista minuten och följaktligen slipper de konsekvenserna?:D
Tack så mycket!

12/1/07 21:50  
Anonymous Anonym said...

Jag brukar försöka att planera upp mitt arbete så att jag slipper sistaminuten-stressen. Inte för att det alltid går, men det är iallafall mitt mål. Men en fördel med att plugga till civilingenjör jämfört med att läsa något mjukare ämne på Universitetet (jag har gjort både och) är att man inte behöver läsa flera tusen sidor kurslitteratur utantill. Det tycker jag var skönt att slippa!
Men självklart har jag också varit superstressad periodvis, fast då försöker jag sova minst lika mycket som vanligt om inte mer. Man jobbar inte speciellt effektivt om man är trött, så då är det bättre att sova och istället jobba effektivt nästa dag.
Nu har jag varit besserwisser tillräckligt för idag. Ska nog ta en promenad i solen istället.

13/1/07 12:04  
Blogger Lilith said...

Micke: Besserwisser eller inte så är det du säger sant.^^ Det är bristande självdisciplin som ställer till det för mig. Men döm inte ut mig helt än, ska prova en ny taktik nästa kurs så vi får se om den funkar bättre.
En promenad i solen lät inte helt fel, min leder har stelnat av allt sittande framför datorn. På måndag får jag tillbaka mitt liv. Då får det nog bli en promenad.=)

13/1/07 23:02  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se