fredag, december 22, 2006

Välpressade kläder

10 000 besökare. Känns lite häftigt. Fruktansvärt roligt att så många hittat hit i alla fall.

Bussfärden blev inte nådig. Vilket kaos. Det är extra insatta bussar överallt så det var kaos på varenda bussterminal man stannade på. Folk var stressade och förvirrade. En dam på vår buss hade lämnat sitt bagage på bussen till Köpenhamn. Drama!

Fick en ung mamma bredvid mig. Som rökte. Och snusade. Satt och sniffade på min apelsinjuice större delen av vägen. Väl framme i Linköping kliver jag av bussen och börjar leta efter väskan i bagageutrymmet. Borta! Klättrade in och rotade runt. Still no luck. Till slut kom personalen och hjälpte mig. Den låg under en enorm resväska. Så nu lär mina kläder vara välpressade i alla fall!

På vägen hem behövde mamma stanna och handla på Maxi. Tog cirka tre minuter innan man börjar känna igen människor. En gammal klasskamrats mamma. En tjej ur en parallellklass.
Bloggtoppen.se