onsdag, december 20, 2006

Att jag aldrig lär mig

Har haft glasögon sedan jag var 11. Linser sedan jag var 14. Man tycker att jag borde lärt mig de senaste 7 åren, men icke. Samma historia varje kväll. Fröken tankspridd visar framfötterna. Plockar ur linserna. Öppnar glasögonfodralet. Det är tomt som alltid. Då är det bara till att sätta igång att leta. Litet problem dock. Utan linser så ser inte jag detaljer på avstånd. Detaljer såsom exempelvis ett par glasögon. Vilket innebär att letandet tar sin lilla tid. Idag tog det sju minuter. Att jag aldrig lär mig.

Nej, sovdags kanske?

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilken bra start på dagen du gav mig, jag blev helt plötsligt glad igen bara för att jag inte behöver några synhjälpmedel. Fast chansen att jag slippa hela livet är väl ganska obefintlig när bägge mina föräldrar samt en syster har drabbats...

En liten tröst till dig dock: vi är alla tankspridda ibland. Så länge inte samma sak händer varje dag så är det ingen fara ;-)

20/12/06 07:45  
Blogger Lilith said...

Micke: Det kan nog vara rätt skönt att slippa.=) Annars får du investera i en sådan där laseroperation som jag tycker verkar fruktansvärt obehaglig.
Hehe, mycket till tröst med tanke på att det händer näst intill varje dag ;)

20/12/06 09:54  
Anonymous Anonym said...

Vad söt du är då! Roligt att tänka på dock, att du springer runt och inte ser ;) Puss

20/12/06 12:12  
Anonymous Anonym said...

Sådärja... nu har jag läst ikapp! Att läsa ett års inlägg i en blogg blir nästan som att läsa en självbiografi på nåt sätt!

Jag kan meddela att även jag lider av synfel, men jag förvarar mina glasögon precis bredvid linsburken, de används endast för att jag skall kunna hitta vägen från badrummet till sovrummet :-)

Du har inte funderat på att investera i en såndär grej man hade på nyckelringarna för 15 år sedan, där man visslar och så piper det? Kanske inte så snyggt på ett par glasögon... och dessutom kanske du är för ung för komma ihåg prylen överhuvudtaget? ;-)

20/12/06 13:44  
Blogger Lilith said...

Johanna: Hehe, kul att det kan underhålla någon :P

Jocke: Oj, jag förstår inte hur ni orkar?? Det är ju trots allt nästan 300 inlägg vid det här laget. Jättekul att du börjat läsa iaf. Välkommen!

Tanken är att jag också ska ha det. Glasögonfodralet ligger precis bredvid linsfodralet. Problemet är att jag alltid lägger ifrån mig glasögonen någon annanstans.=)

Jag är tydligen för ung för det verkar det som. Inget minne av den prylen iaf.^^

20/12/06 15:35  
Anonymous Anonym said...

Tja, jag gillar ju att läsa bloggar... är väl nyfiken av mig eller nåt, så då blir det ju inte så jobbigt? Fast det är klart, jag läste lite då och då, inte allt i ett sträck!

Nej jag misstänkte nästan att du inte skulle komma ihåg nyckelringsmojängen... men kolla längst nere på sidan http://www.jkkonsult.se/nostalgi/prylar/Luktisar.html så ser du hur den såg ut... inte riktigt passande på ett par glasögon va?

20/12/06 16:47  
Anonymous Anonym said...

Ah äntligen en människa med samma problem som mig. Fast jag borde lära mig att jag går in i väggar när jag inte har linser i^^

Du får skaffa ett senilsnöre till brillorna ;)

20/12/06 19:27  
Blogger Lilith said...

Jocke: Hehe, kul länk, men nej det ser inte bekant ut. Skulle nästan kunna funka på glasögonen så jag slapp springa och leta efter dem.

Philip: Haha, väggarna brukar jag lyckas undvika än så länge.
Hehe, tanken har faktiskt slagit mig och du är inte den första som föreslår det.^^

21/12/06 01:02  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se