tisdag, december 05, 2006

Hjärnsläpp

Jag hyser en stark hatkärlek till anställningsintervjuer. Hat därför att jag är ett nervöst vrak innan den börjar. Kärlek för att det är så himla roligt när man väl sitter där. Alltid kul att försöka övertyga dem om att man passar perfekt för jobbet. Hela tiden ha svar på tal. Den här tjejen körde dock med en liten fint. Vi tog oss igenom hela intervjun. Allt kändes kalas. Svarade välformulerat och lugnt på alla frågor. Så började vi avsluta det hela. Kallpratade om vädret och julshopping. Jag slappnade av. Precis när jag ska resa mig frågar hon "Hur känns tanken på det här jobbet nu då?" samtidigt som hon plockar upp pennan igen, redo att anteckna. Hon fick in finten när garden var nere. Lyckades pressa fram något om att det nog skulle kunna vara kul (ja, jag fick totalt hjärnsläpp). Nu tror jag i och för sig inte att det är avgörande för utfallet, det finns alldeles för många studenter med mer erfarenhet än jag så det var nog done deal från början. Men det var likväl frustrerande att hon lyckades få ur mig ett osammanhängande substanslöst svar.
Bloggtoppen.se