tisdag, december 05, 2006

Fråga inte om vägen

Det är bara förvirrande. Hittade mot all förmodan till intervjun. Mot all förmodan frågar du dig? Ja, ni som känner mig vet att jag i 95% av fallen går vilse. Men den här gången hade jag ett rätt bra hum om var jag skulle. För säkerhets skull stoppade jag dock en förbipasserande människa för att fråga om jag var på rätt väg (något jag i normalfall aldrig gör, tycker om att hitta själv, följaktligen går jag vilse). "Ursäkta, är det här rätt väg om jag ska till Norra Fäladen?" "Aldrig hört talas om" mumlar mannen och skyndar vidare. Hm...oroväckande. Frågar en till. "Nejdu, det ligger i alla fall inte här i närheten" lyder svaret. Pulsen ökar. Jag kan ju inte komma för sent till en intervju. Sedan börjar ett ljus gå upp för mig. Jag ska inte till Norra Fäladen. Det ligger nämligen i Lund. Jag ska till Norra Liden. När jag väl insett det hittar jag snabbt rätt.
Bloggtoppen.se