söndag, december 03, 2006

Freakshow-weekend

I fredags fick jag så äntligen min indiska mat. Ända sedan jag flyttade hit har jag velat prova det här i Sverige eftersom det ligger flera stycken restauranger här i närheten. Så i fredags blev det Chicken Tandoori med Garlic Naan. Mums!
Philip och jag skulle mött upp med Patrik och tagit en öl, men hans mobil dog som vanligt. Så Philip och jag droppade in på Rockbaren. Riktigt kul. En äkta Kris Kristofferson-kopia i solglasögon, en snubbe som var nästan identisk med den rullstolsbundne i Scary Movie 2 enligt Philips utsago och en kille i knallröda jeans och stort lockigt hårsvall, som jag trodde var en tjej och inte kunde förstå varför hon stirrade så förbannat på mig. Lite av en freakshow.

Dagen därpå pluggade jag medan Philip underhöll sig med youtube. Båten i parken. En hel bok med enbart liknelser med båtar, helikoptrar och parker. Om någon gör en liknelse mellan samhället och en park högt kan jag inte ansvara för vad jag tar mig till.^^ Sedan blev det staden och julskyltning.
På kvällen vandrade vi hem till Andrea för korridorsfest. Underbar fest! Nästan uteslutande utbytesstudenter så det var inte många ord svenska som uttalades den kvällen. Underbara diskussioner i köket där nästan hela Europa fanns representerat. Samma kväll var det tydligen en fest i närheten med "Sämst klädd"-tema. Ett gäng killar från den festen dök upp varav en av dem hade ett par julgranskulor och en termos hängande i skrevet. Senare dök det även upp ett gäng snubbar iförda togor som påstod sig komma från den romerska senaten. Trodde att det var freakshow på Rockbaren, men det här var the real deal. Galet roligt!
Vandrade vidare till Sticky fingers där det dansades loss ordentligt! Det var länge sedan jag släppte loss på dansgolvet så igår släppte alla spärrar och jag dansade mig nästintill vimmelkantig. Såg säkert skrämmande ut, men kul var det.^^

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Härligt med en crazy weekend! Att fullkomligt släppa loss på dansgolvet är helt underbart! :)

Kram på dig gumman!

/Banana

3/12/06 22:32  
Anonymous Anonym said...

Tack för en jättetrevlig helg Sarah. Alltid lika roligt att träffa dig.

Kram!

4/12/06 00:44  
Blogger Lilith said...

Banana: Håller med dig helt och hållet. Underbart!

Philip: Kalashelg! Ta med Daniel nästa gång!

4/12/06 10:51  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se