tisdag, december 05, 2006

Grova nålen nästa gång

Har även varit på blodgivningscentralen idag. Lämnade inte blod utan tog bara prov. Det var hemskt och jättekul! Satt i väntrummet och höll på att börja hyperventilera efter att ha fyllt i hälsodeklarationen. Sköterskan kom och tog med mig in i ett litet rum där vi gick igenom hälsodeklarationen och hon förklarade hur allt skulle gå till. På väg ut för att ta blodprov så nämnde jag lite i förbigående att jag lider av nålfobi och att jag brukade svimma förr i världen när jag blev stucken. "Ojdå" svarade hon och såg obekväm ut. Men hon kände efter och jag hade jättefina kärl i båda armarna så det skulle inte bli några problem. Så stack hon. Och självklart kom det inget. Ropade till sig en kollega som då började gräva med nålen när den fortfarande var under huden (är det meningen att man ska göra så?). No luck. Nästa arm. Nytt stick. Så var det klart!

Kollade även blodtryck och blodvärde. 108 över 63 med en vilopuls på 53. Hon frågade om jag tränar ofta. Gjorde mig glad! Blodvärdet låg på 140 vilket var perfekt enligt henne, det skulle ligga mellan 120 och 149.

När jag gick därifrån fick jag en liten påse trots att jag bara lämnat blodprov. Den innehöll en biljett till Jul på Liseberg och en stor chokladask.

Om allting står rätt till med blodet ska jag dit och prova den grova nålen andra veckan i januari.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du är så duuuuuukrig, gumman! :D
Jag är stolt över dig!

/Banana

5/12/06 22:00  
Blogger Lilith said...

Banana: Thanks darling! =)

5/12/06 23:45  
Anonymous Anonym said...

Jag har hort att man inte far lamna blod om blodet luktar fisk, men jag vet inte.

7/12/06 11:59  
Blogger Lilith said...

Jonathan: Vi får se vad de säger när jag får provsvaren ^^

7/12/06 20:20  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se