fredag, november 10, 2006

Våga borsta tänderna

Blev en väldigt svart natt. Mår bättre idag.

Var ledig idag. Så jag gick till KTB och pluggade ekonomi. Har nu tagit mig igenom mikroteorin. Imorgon blir det till att sätta tänderna i makroteorin. När ögonlocken började bli oroväckande tunga begav jag mig till gymmet. Det gick tungt! Väldigt tungt. Men efteråt, kände jag mig som vanligt bättre. Mår man dåligt ska man ge sig ut och röra på sig. Få adrenalinet att pumpa. Det är underbart. Det knepiga är att tvinga sig ut när man bara vill sitta inne ensam. Men det är värt det!

Väl hemma igen blev det premiäranvändning av min nya kokbok. Kycklinggryta med chili och fullkornsris. Det blev faktiskt kanongott. Trots att det var jag som lagade maten. Så det är faktiskt ett väldigt enkelt recept. Prova! Kan även meddela att det går lika bra att använda havre istället för soyagrädde. Det var nämligen ingen butik här som hade soyagrädde. Kan dock inte svara för om det är lika nyttigt.

Nu ska jag titta på romantisk tjejfilm. Valde mellan det och en skräckis. Men för en gångs skull tog jag mitt förnuft till fånga och insåg att jag som vanligt inte klarar att se en sådan själv. Behöver sällskap. Annars törs jag inte gå och borsta tänderna efteråt.^^ Undrar om det går att övertala nästa helgs gäster att se en film. Känner jag dem så borde det inte vara några större problem.=)
Bloggtoppen.se