torsdag, november 16, 2006

366 tandläkare

Det finns 366 tandläkare i Göteborg. Det var bara att börja överst på listan och ringa sig fram. Efter alldeles för många telefonköer och "vi har en tid i början på nästa vecka" fick jag till slut en tid imorgonbitti. Telefonräkningen lär inte bli skoj efter det här och kvinnan jag bokade tiden hos rekommenderade att jag tog med mig "dryga tusenlappen".

Tiden jag fick var 8.30 imorgon. Kårpuben stänger 2 och sedan ska man städa och ta sig hem. Sist kom jag i säng fyra på morgonen. Efter tandläkaren får jag springa till föreläsningen som jag missar början på och sedan har vi föreläsningar till 16 då jag ska springa hem och få gäster.
Har i alla fall hunnit tvätta, plocka iordning efter ommöbleringen, tvätta lite till, rett ut härvan med sladdar som låg tvärs över golvet och kopplat in högtalarna (äntligen, ÄNTLIGEN, kan jag lyssna på musik utan att sätta örat mot laptopen) så nu är det bara dammsugningen kvar. Får se om dammsugaren funkar. Den har varit trasig och så försvann den spårlöst en vecka. Förhoppningsvis var det någon driftig människa som lagade den.

Men morgondagen bär med sig löften om armar som omsluter och välbekanta dofter som jag saknat vansinnigt mycket.
Bloggtoppen.se