tisdag, oktober 03, 2006

Undantaget

Deja och jag blev som alltid sena när hon skulle till bussen. Tog vagnen till centralen och gick sedan bort till Nils Ericsson-terminalen. Vinkade av henne och gick tillbaka till centralen och väntade på vagnen. Kände förstrött efter i fickorna bara för att känna...ingenting! Var är nycklarna? Borta. Kommer hem till korridoren. Min rumsdörr är låst. Nycklarna har alltså försvunnit någonstans mellan hemma och bussterminalen. Så jag tillbringade natten på soffan i en av korridorarnas rum. Med linserna i. Fick öppna ena ögat för hand dagen efter. Hade dock väldigt trevligt sällskap i telefonen på kvällen. Var inte så munter but still he managed to put a smile on my face.

Gick till skolan i kyla och regn i enbart en tunn tröja. Efter fyra föreläsningar och ett grupparbetsmöte skyndade jag mig till SGS där jag fick betala 320 kr för att de skulle köra från kontoret till mig för att öppna mitt rum. Lite irriterande då det bara är några hundra meter. Men nu kommer jag iaf in på mitt rum igen. Måste dock antagligen byta låset trots allt och det kommer gå på minst 1500. Lite gnälligt inlägg ja. Jag ber om ursäkt. Men var så sugen på att lägga de pengarna på en weekend till London eller en ipod. Men men...det går ändå!
Bloggtoppen.se