tisdag, oktober 03, 2006

Rolig helg, med undantag för...

Helgen blev en hit. Nästan iaf.

Student '06 på svenska mässan i fredags. Trevligt sällskap, mindre trevlig mat och halvdan underhållning. Trumgruppen Komodo möttes med jubel men jag tror det hade med grabbarnas utmanande klädsel att göra snarare än trumspelet. Dock var deras framträdande riktigt häftigt. Udda idé. Tiden fylldes ut med en pratande Peter Apelgren samt diverse universitetsrektorer, kårordförande, politiker och jag vet inte vad. Någon tjej sjöng, hon kan ha hetat Neggin men jag är inte säker. Riktigt bra röst men oj vilka sega låtar. Det hela avslutades med Melody club eftersom Teddybears Sthlm av någon anledning inte kom.

Skulle ha hämtat Deja när det hela var slut, men när jag ringde var hon alldeles för upptagen med Amel. Så jag följde med Johanna hem i väntan på att de skulle fika klart. Hade kanontrevligt, men eftersom Johanna skulle upp och jobba begav jag mig hemåt. Ringde Deja igen. Hon ville fortfarande inte veta av mig. Vid 1-tiden på kvällen ringde hon och tyckte jag skulle hämta henne. Vid det laget var jag lätt irriterad.

Men det var jättehärligt att träffa henne igen. Vi låg vakna och pratade till 4-tiden på morgonen. Hade lite att ta igen eftersom vi inte setts sedan hon vinkade av mig vid bussen i Bosnien.

Lördagen innehöll bio, Att återvända som var otroligt vacker men slutet var lite...abrupt, lunch på Rosa Pantern och shopping (köpte en jättefin klänning på Vero moda. Jag köpte en klänning. Jag som aldrig har klänning. Men trivdes jättebra i den och Deja tappade nästintill hakan så jag tar det som ett bra tecken). På kvällen knatade vi bort till Ruby bar där det var salsakväll. Det var en introduktionslektion i salsa först och sedan var det latinomusik resten av kvällen. Det visade sig vara min salsalärare som höll i lektionen. Deja och jag hade sanslöst roligt, men jag tror inte jag för vidare bra. Shotade tequila, dansade, pratade, skrattade.

Pallrade oss upp på söndagen och släpade oss iväg till Liseberg där vi hade lovat varann att vi måste åka EN bergochdal-bana innan vi gick därifrån eftersom vi båda två är riktiga fegisar. Slutade med att vi provade allihop. Jag älskade adrenalinkicken de framkallade. Vansinnigt kul var det! Rolig helg som sagt!


Salsa på Ruby Bar nästa anhalt

Fegisarna i Balder

Bloggtoppen.se