måndag, oktober 30, 2006

Skåne, var annars ^^

Blev upphämtad med bil i Malmö. Rena lyxen. Bjuden på god mat på Intermezzo. Kliver in i lägenheten i Svedala och flyttkaoset är ett faktum. Kartonger ÖVERALLT. Kunde inte låta bli att le. Glad för hans skull. Lämna allt det välbekanta, trygga bakom sig och våga ta steget och upptäcka något nytt. =)

V for Vendetta på dvd. Klockren film med underbar engelska och formuleringar som fick nackhåren att resa sig av lycka. Addera välbekanta dofter, en efterlängtad famn, prat och skratt och succén är ett faktum.

Tidig lördagsmorgon, jobb för honom, hemtenta för mig. Laptop, böcker och block i knät och musik i hörlurarna. Hör ett avlägset ljud, tar ur hörluren och inser att det ringer på dörren. Efter en sekunds tvekan (kan jag verkligen öppna hans dörr?), försöker jag frigöra mig från allt och rusar fram till dörren. Ingen där. Hör hur det rings på en våning under. Jag skulle kunna slå vad om att det var Jehovas. Drar av någon anledning till mig dem när jag är ensam hemma hos andra eller ensam hemma hos mig för den delen. Antingen dem eller en fattig polack/lett/tjeck som hankar sig fram på att sälja sin konst men som av någon anledning talar klockren Cambridge-engelska.

M lagade sin underbart goda GI-kyckling gryta. Recept finns på hans blogg. Ska definitivt testas! Kvällen bestod sedan av en massa plugg, nästan löjligt många men välbehövliga leenden, föreläsning om njurar med ADH, renin, osmolalitet, tubuli, angiotensin och allt vad det innebär ^^, vin, glimtar av Den siste samurajen och musikvisning. Upptäckte glatt att några av mina favoritlåtar hade väldigt högt antal spelningar i Itunes.

Söndag morgon beger han sig åter av till jobbet. Ringer en stund senare och berättar att vi glömt ställa tillbaka klockan. En timme helt allena i byggbutiken och mobbad av arbetskamraterna tills han slutade. Poor thing ^^

Köpte frukost på statoil. De har börjat göra reklam för julmust. Köpte frallor med vallmofrön. Mannen i kassan frågade hur många bullar det var i påsen. Log enormt innan jag lyckades svara.

Tänkte diska som tack för att han lagade middag dagen innan. Hämtade disk i vardagsrummet, bla de champagneglas vi druckit vin ur. Kommer in i köket och snubblar över Isis. Klirr! Det ena glaset låg i splitter över hela golvet och mitt i stod jag och katten. Upp med katten fort som sjutton och in med henne i vardagsrummet. Sedan var det bara att lägga sig på alla fyra och plocka glas. Har fortfarande flisor kvar i ena långfingret :P Gissa vem som ville sjunka genom golvet och försvinna. En blunder i sann Lilith-anda, försöka göra något gott men lyckas med raka motsatsen :D

Men inga sura blickar alls. Istället skämde han bort mig och bjöd mig på en utsökt kycklingsallad på Intermezzo. Sedan blev det buss in till Malmö och vidare till Göteborg. Helgen tog som vanligt slut alldeles för fort. Men ljuvlig var den.

Är hon inte otroligt söt? ^^

Etiketter: ,

Bloggtoppen.se