söndag, oktober 29, 2006

Kårpub

I torsdags var det kårpub och första gången jag jobbade där. Pallrade mig dit vid tre då vi började organisera oss. Ett gäng for till systemet och handlade för runt 8000. Jag och Patrik fick däremot uppgiften att panta alla gamla flaskor. Beställde en kombi av taxibolaget för att få plats med staplarna med backar, alla kartonger samt överfulla kassar. Det blev TRÅNGT. In på Hemköp för att panta. Slutade på den nätta summan 671 kr och promenerade därifrån klistriga upp till armbågarna av öl.

Packade in alla varor i kylarna, möblerade om, riggade DJ-utrustning och käkade middag. Blev klara nästan en timme för tidigt.

Öppnade vid åtta när regnet stod som spön i backen. Satt i garderoben de första tre timmarna vilket visade sig vara väldigt trevligt. Trots att jag bara släppte in 48 personer under den tiden hade jag sällskap hela tiden. Anna droppade in efter träningen och satt och tjötade med mig till jag blev avbytt av Fredrik.

Resten av kvällen stod jag i baren vilket var galet roligt! Lärde mig dock en viktig läxa. Jobbar man i baren är man under inga omständigheter singel! Något naiva lilla jag inte tänkt ut i förbäg. Så nästa månad har jag pojkvän, sedan får skåningen säga vad han vill om den saken ^^

När vi stängde vid två hade vi totalt släppt in 50 personer så det var en lugn kväll att börja på. Förra månaden kom 150. Måste nog läsa på lite om drinkar. Tyckte nästan lite synd om vissa av kunderna då jag stod och blandade drinkar av ingredienser jag aldrig ens smakat :P

En timmes städning och sedan taxi hem. Upp tidigt morgonen efter, packa, frukost, duscha och sedan tillbaka till lokalen för att städa i några timmar. Promenerade till stationen och hoppade där på bussen till...ja, gissa ^^
Bloggtoppen.se