måndag, oktober 30, 2006

Lista

Snodde den här listan från Hannah.

Fullständigt namn? Sarah Kristina Johansson.
Vad betyder ditt namn? Loppiga hamstern. Följer Hannah’s exempel, rolig sida.
Vem bestämde vad du skulle heta? Något Pongo drog till med i sista sekund, eftersom de slarvat bort lappen med originalnamnen: Sofie om det blev en flicka eller Jimmy om det blev en pojke.
Har du smeknamn? Hade.
Om du har ett, vem gav dig det? Minns inte, någon i omgivningen...^^
Är du singel? Ja, men mitt hjärta är inte öppet för någon annan än honom.
Hur gammal är du? 21
Ögonfärg? Blågrön-blaskiga.
Skostorlek? 37-38.
Längd? 1.63
Ärligt, vad tycker du är bäst med dig själv? Att jag tycker om att sporra andra människor
Vad får du oftast komplimanger för? Att jag är bra på att lyssna
Din sämsta egenskap? Brist på tålamod
Tycker du själv att du ser bra ut? På väl utvalda bilder möjligtvis
Hårfärg? Brun
Hur bor du? 14 kvadrats studentrum i korridor med 9 andra härliga människor
Vad dricker du helst? Vatten.
Bästa alkoholbaserade drinken? Dricker ytterst sällan drinkar
Bästa månaden på året? Den ljusaste
Bästa dagen i veckan? Den dagen när jag är på bäst humör
Favoritplagg? Min nya fina skinnjacka
Favoritdjur? Katt eller hund
Berättar du allt för dina föräldrar? Nej, nej, nej ^^
Flirtar du ofta? Nej
Är du slampig av dig? Nej
Är du elak? Det vill jag inte påstå nej
Tycker du om någon? Some more than others. Läs bloggen and you’ll see who in particular.
Skulle du kunna berätta det? Påminner dem allt som oftast
Kan du hålla en hemlighet? Ja.
Tycker du om Britney Spears? Vi hade en kort och intensiv fling för länge sedan.
Har du varit kär i din kusin? Nej, men minns att alla mina klasskompisar var kära i min kusin Martin. Så när jag bodde hos honom följde alla med mig hem efter skolan bara för att få dregla över honom.
Har du varit på en herrtoalett? Ja, det är alltid sådan nedrans kö till damtoaletten på krogen.
Har du någonsin gjort någon illa? Gav Martin näsblod häromdagen (förlåt,förlåt,förlåt)
Har någon någonsin gjort dig illa? Patrik klockade mig rätt i ansiktet med en ciderflaska i torsdags ^^
Svär du ofta? Det får jag nog erkänna att jag tyvärr gör.
Får du som du vill? Jag ska nog inte klaga :P
Prövar du nya saker? Älskar att prova nya saker. Tror dock jag provat allt nytt i år, är i grund och botten en feg, liten, grå mus.
Har du fuskat på ett prov? Jag försökte en gång, hade en fusklapp instucken i en ful silverring som jag hade på mig. Svettades av nervositet under hela provet och hade dåligt samvete i månader efteråt trots att jag aldrig tog fram lappen. Det som stod på den var ju inpräntat med skammen, fanns ju inte en suck att jag skulle glömma det.
Vad har du på dig? Jeans, linne, glasögon. Plugglooken, borde egentligen skriva hemtenta just nu.
Vilken färg har dina byxor? Denim
Vad lyssnar du på just nu? Edguy - Forever
Hur mår du? Förutom prestationsångesten är det rätt bra ^^
Vad tänker du på just nu? Att jag egentligen borde skriva något intelligent om vilken betydelse social case work haft för dagens sociala arbete
Hur många läppglans har du? Tre stycken tror jag. Läppglans är fint, men jag avskyr det. Håret fastnar i det hela tiden och den man vill vara fin för vill sällan pussas om man är kladdig om läpparna. Och DET vill vi ju defintivt inte råka ut för.
Vad använder du för parfym? Doft efter humör. Älskar parfymer.
Långa eller korta killar? Långa har jag upptäckt ^^
Blonda eller brunetter? Spelar ingen större roll
Ska dom ha långt eller kort hår? Det de passar i, alla passar inte i alla längder. Långt hår kan vara fint dock ^^
Mest irriterande med killar? Att de är så omständiga
Är humor viktigt? Definitivt!
Bad boy eller good guy? Skåning
Vilken film såg du senast på bio? Volver, när Deja var här
Vilken film vill du se helst just nu? The grudge 2
Vad drömde du senast? Att jag var klar med min hemtenta
Vem pratade du senast i telefon med? Fedja
Vad handlade samtalet om? Hemtentan
Är du blyg? Ohyggligt blyg, men blir bättre och bättre på att dölja det
Sommar eller vinter? Sommar
Fasta relationer eller one night stands? Fasta relationer.
Choklad eller vanilj? Nja
Din första kärlek? Johan, min dagmammas son.
Din senaste kärlek? Behöver det upprepas igen? ^^ Se Bad boy eller good guy-frågan.
Vill du gifta dig? Kanske, om jag slipper prästen.
Hur många barn ska du ha? Ska jag ha barn? Krävs nog viss övertalning i så fall.
Vad ska dom heta? Jonathan är sött. Och Naima. Skulle iofs fungera som hundnamn också.
Vart ska ni bo? Men hjälp, har folk verkligen funderat ut sånt här redan? Något fint hus som INTE ligger långt ute på landet så barnen får tillbringa 2-3 timmar om dagen på buss alternativt ska skjutsas fram och tillbaka stup i kvarten.
Vill du ha några husdjur? Definitivt.
Har du några husdjur? En katt som jag fick lämna kvar hos mamma eftersom man inte får ha husdjur i korridoren.
Om ja, vad heter dom? Lillan (egentligen Elouice men det är så fult så jag vägrar kalla henne för det, dumma norska uppfödare)
Favoritspel? FFX
Favoritblomma? Liljor
Har du någonsin kysst en kille? Ja. Senast igår faktiskt ^^
Har du någonsin kysst någon av samma kön? Ja.
Vad ska du göra idag? Hemtenta, hemtenta, hemtenta, tvätta, hemtenta, städa, hemtenta, Cityakuten, hemtenta, hemtenta osv

5 Comments:

Blogger L said...

I miss you

30/10/06 23:21  
Blogger L said...

I miss you

30/10/06 23:21  
Anonymous Anonym said...

I can't read Swedish but I love your title!

http://islandphilosophy.blogspot.com/

30/10/06 23:24  
Anonymous Anonym said...

Jag knäade Peter häromdagen. Han fick världens fläskläpp. Hur skadade du Martin?

4/11/06 01:15  
Blogger Lilith said...

l: I miss you too, sweetie! Kom hit!

james: Thanks!

hannah: hehe, jag knäade Martin (A)

18/11/06 19:11  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se