måndag, augusti 21, 2006

Bortkollrad

Idag var det så dags för registrering. Det började självklart spöregna 3 minuter innan jag skulle gå. Bara till att plocka fram paraply och börja traska. På kartan verkade det inte så knepigt att hitta dit. Det var det inte heller. Men självklart lyckades jag kliva in i fel byggnad och kunde för mitt liv inte hitta den sal vi skulle vara i. Frågade till slut i receptionen varpå damen där ger mig en blick över kanten på sina glasögon och säger "det är inte i den här byggnaden, kära du". Bara att gå ut i regnet igen och leta vidare.

Hittade dock snart rätt och så började köandet. Det var en låååång kö. Som tur var rörde den sig hyfsat fort, tog runt 45 minuter. Så blev det rundtur och sist men inte minst fika. Började prata med lite människor vilket var väldigt skönt efter en socialt utsvulten helg. Börjar inse hur långt bort mina vänner är, miss you guys!

Till slut klev jag iaf ut från caféet där vi satt. Tittade mig förvirrat omkring och insåg att jag inte kände igen nånting. Blev visst bortkollrad under rundturen. Hittade dock hem till slut, med sällskap i luren.
Bloggtoppen.se