söndag, augusti 13, 2006

Magnetisk kraft

Börjar bli lite småstressigt nu så här på slutet. Så en liten resumé av senaste dagarna.

Torsdags kväll bar det av till Norrköping med mamma för att titta på musikfyrverkeri. Började maffigt med Lordis Hard rock hallelujah och fyrverkerierna var i perfekt symbios med trummorna. Dock följdes detta upp av den romantiska delen av numret och mängden kärlekspar runt omkring var överväldigande. Kände mig helt plötsligt väldigt singel.

Fredagen blev det en tur till Mona där även Swartz och Nora var. Vansinnigt rolig kväll med många högstadieminnen. Skratt genljöd lägenheten nästintill konstant. Spelade tecknet vilket var många år sedan. Swartz och jag utklassade motståndarna. Väldigt lyckad kväll!

Karin och jag hade en liten avskedsmiddag på tu man hand igår. Thaiwok, rödvin och mysbelysning (the bat ;). Skulle vara mys för hela slanten. Men så hittade vi Oscars vodka som vi la beslag på. Detta följdes av en promenad ner till stan där vi slog oss ner på NH och drack xider. Efter ett tag fick vi sällskap av Oscar och hans kompis CH som blev väldigt närgången. Kom på mig själv med att önska att det var någon helt annan som satt bredvid mig. Stötte även på Mona och Nora en sväng. De försökte rädda mig undan CH's klor men utan större framgång. Till slut kom dock Karin till min räddning och jag satte mig på bussen hem. Men inte gick jag och la mig. Nejdå, det var en magnetisk kraft som drog mig mot datorn så där fastnade jag. Men det var det värt, it always is.

Sömnbrist till trots vaknade jag flera timmar innan klockan ringde imorse och var pigg. Så det var bara att kliva upp. Packat större delen av dagen. Fick besök av Louise vilket var jättekul. Hon har kommit in på veterinärsutbildningen i Köpenhamn, grattis! Så nu får det allt bli ett par turer till Köpenhamn i höst också. =) Långhåriga slusken var även här en sista gång. Med Louise som förkläde så tro inget!

Nu är jag alldeles genomtrött och slut i varenda muskel efter att ha släpat grejer ut till bilen. Är fortfarande inte klar, men tänkte gå upp äckligt tidigt imorrn och fortsätta.
Bloggtoppen.se