lördag, augusti 19, 2006

Göteborgsflytt

Klarade oss på en tur med min kära lilla toledo. Den var dock välfylld! Trots att det bara är 27 mil ner till Göteborg tog det låååång tid att köra. Stannade både nu och då för att fixa olika saker och ha oss. Men kul var det!

Väl framme öppnade himlen sig så det fick gå fort att lasta ur bilen. 45 minuter tog det att få allt från bilen upp till mitt rum i korridoren. Rätt effektivt tycker jag allt!

Utöver det hann vi med Ullared där vi brände en obscen mängd pengar. Men jag fyndade en vinterjacka för 199 kr. Så jag är nöjd! Samt dvd med säsong 3 av vänner.

Skulle till Mio och köpa en byrå till mig. Det ligger rätt nära. Om man hittar. Vilket vi självklart inte gjorde. Snurrade runt i en halvtimme innan vi hittade dit. Så nu har vi hunnit se mycket av Göteborgs utkanter.

Byggandet av byrån var också en liten utmaning. Tankspridda, trötta och upptagna med att prata om annat lyckades vi skruva ihop byrån åt fel håll två gånger. Tredje gången gillt fick vi till det, men då var vi allt bra koncentrerade.

En utgång lyckades vi också pressa in i schemat. Det blev Sticky fingers efter lite öl och vodka här hemma. En tråkig livespelning till trots så blev det en riktigt rolig kväll. Började snacka med ett par killar varav den ena var mexikan och jobbade som roadie åt In flames och den andra var bartender på Rockbaren. Trevliga båda två iaf.

Sofie bakom ratten

Välfylld bil

Byråbygge

The mess

Innan utgång

Bloggtoppen.se