torsdag, augusti 10, 2006

Slå mig!

Igår cyklade jag iväg till Karin för att kika på film. Dålig idé av flera anledningar. Bland annat att min kondition har förfallit något skamligt sedan jag slutade träna. Dessutom klarar självklart inte knäna någonting när jag inte tränar regelbundet. Så nästa gång jag kommer på den briljanta idén att jag klarar mig ett tag utan att träna - slå mig! Dels för att jag är en feg typ och följaktligen var livrädd för att cykla hem själv sen. Men fick sällskap via telefonen så jag överlevde. =)

Hos Karin började vi med Dark water som inte var särskilt mycket att ha. De bygger upp spänning filmen igenom och man väntar på att sådant ögonblick då man verkligen ska hoppa till. Det kommer dock aldrig.
Detta följde vi upp med A tale of two sisters som jag gillade bättre. Den är smått förvirrande och efteråt sitter man kvar och funderar på vad som egentligen hände och vilken symbolik saker och ting hade. Bra diskussionsmaterial.

Prat och skratt fyllde kvällen, som vanligt alltid lika härligt att träffa Karin. =) Blev dock avbrytna både nu och då av att min telefon ringde. Ena samtalet stod Frida för, men jag blev lika glad för båda.=)
Bloggtoppen.se