onsdag, augusti 30, 2006

Back to school

Igår var det då dags för första dagen på universitetet. Ett upprop av 160 pers tar längre tid än vad man trodde. Det var mycket information om kurslitteratur, schema, hemtentor, seminarier, lokaler etc.

Efteråt hade jag och en tjej som heter Andrea sällskap till bokhandeln där jag införskaffade min första kursbok - Socialt arbete - en grundbok av Meeuwisse för det facila priset 319 kr. Bara 10 böcker kvar att skaffa.

Andrea och jag tog en fika. Hon är från Lund - när blev alla människor skåningar? Vi hade i alla fall trevligt och det var kul att vara lite social.

Nu ska jag snart promenera iväg mot universitetet igen.

1 Comments:

Blogger Lilith said...

Haha I know...därav uttrycket "det facila priset"...föredrog ju det framför de 569 kr den kostade innan. Dessvärre är inte de andra lika billiga :P

30/8/06 13:06  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se