fredag, juli 28, 2006

Vänskap i kvällssolen


Aguson på scenen. Lägg väl märke till de långhåriga mörkklädda grabbarna. Den ena med dragspel. Den andra hade innan elgitarren en...banjo. Kan det bli bättre?


Efter en inte särskilt händelserik tid på sjukhuset blev jag idag utskriven. Swartz tyckte jag skulle följa med henne på gratiskonsert i trädgårdsföreningen. Gratis är ju som bekant gott så det nappade jag på. Hämtade henne och for in.

Konserten var bra, först var det ett gäng som gjorde covers på Gärdestad-låtar. Sedan var det Aguson. Swartz känner hans sambo eller hur det nu var. Inte musik som jag lyssnar på i vanliga fall. Men när man sitter i kvällsolens sken i gröngräset med en underbar vän och livet är fyllt av skratt så fungerar det ändå som soundtrack en stund.

Inte att förglömma, i pausen mellan banden var det linedance-uppträdande. Inte särskilt många som vågade sig upp och försöka följa med instruktörens skutt och klappar, men våra underhållningsfyllon gav sig på ett försök. Väldigt underhållande.

Avslutade det hela med en glass på Bosses. Perfekt avslutning på det hela. Mycket skratt. Vi är bra på att skratta tillsammans Swartz och jag. Imorgon blir det mer skratt. :)

Välanpassade flickor

Eller?

Vacker vän

Etiketter: ,

Bloggtoppen.se