fredag, juli 28, 2006

Sjukhus

Nu har jag varit ut på äventyr. Nej, så kul har jag inte haft det. Var iväg och badade med Kristoffer i Stavsäter där vi träffade Jakob, Edde och Fredrik. Trevligt trevligt =)
Började dock frysa så jag låg fullt påklädd i solen med handduken över mig och gåshud över hela kroppen. Så jag for hem, däckade och sov nästan tolv timmar i sträck. Klev upp morgonen efter och dråsade ihop i köket och krampade. Var inte kontaktbar enligt mamma som i panik ringde ambulansen som kom och körde mig till sjukhus.

Så Lilith med nålfobin ser numera ut som en sprutnarkoman efter de 25 something stick de gjorde i mina armar. Slutade räkna efter 20. Det har tagits näsodlingar, halsodlingar, kollat blodsocker, tagit tempen, blodtryck och syresättning, EKG, vägts, mäts, knackats, klämts, dragits, nypts och så självklart alla dessa oräkneliga blodprov. Som tur var slapp jag undan ryggmärgsvätskeprovet i sista stund. Thank god. De kom dock inte fram till vad det är för fel på mig så idag skickade de hem mig efter två nätter på sjukhuset utan att ha fått en diagnos. Men jag mår ju onekligen bättre så jag ska inte klaga.

Fick besök av Karin och hennes syster Sanna och Sofie och Kristoffer. Allihop lyckades komma på en gång. Det var jättehärligt med lite sällskap, för ärligt talat får jag lite ångest av alla kritvita väggar och rum som ekar. Karin kom med godis söt som hon är. Sofie och Kristoffer stannade ett tag extra. Det var skönt med sällskap så där på kvällskvisten för det är kvällarna som är värst. Ringde Lisa när de hade åkt och skrämde upp henne lite. Hon blev alldeles ställd när jag sa att jag låg på sjukhus. Lite skoj faktiskt.
Bloggtoppen.se